شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
خخ

حوزه/ جشن نیمه شعبان در شبستان جامع مهدوی در فضای ۴۰هزار نفری با رعایت همه مسائل بهداشتی و با حضور ۶۰۰ نفر از منادیان سلامت و ۶ هزار خادم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین آبادی در نشست خبری که با موضوع برگزاری جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران در قم برگزار شد،گفت: برنامه جشن های نیمه شعبان در مواردی چون برگزاری پویش با عنوان«همدلی مؤمنانه و گره گشایی از کار مؤمنین» با شعار « به عشق مهدی هواداریم»،جشن گلریزان با حضور اقشار مختلف مردم و ۱۲۰ برنامه دیگر ارائه می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: از جمله این ۱۲۰ برنامه برگزاری انواع جشنواره همچون جشنواره ملیت ها، برگزار انواع مسابقه ها، برگزاری جشن ایران همدلی با حضور استانها، شب شعر،رویداد به شعار « به عشق مهدی هواداریم»، برگزاری انواع کارگاه ها در حوزه مهدویت، پیاده روی لبیک یا مهدی، مراسم احیاء شب نیمه شعبان، برنامه سخنرانی باحضور واعظین مطرح کشور، مداحی، مناجات خوانی، برگزار جشنواره ملی مهدویت از جمله این برنامه ها است.

صدوقی، رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران نیز با اشاره به ثبت مراسم جشن نیمه شعبان در سال ۹۸ به عنوان بزرگترین اجتماع مهدویت در میراث فرهنگی گفت: به دلیل اهمیت مسئله لازم است توجه بیشتری به برگزاری این جشن شود.

وی بیان داشت: به دلیل حضور میلیونی مردم در این جشن باید نگاه ملی به جشن و اجتماع بزرگ مهدویت شود و از این رو نیاز به حمایت همه دستگاه ها استانی و کشوری است.

صدوقی با اشاره به راه اندازی قرارگاه امداد و درمان در جشن نیمه شعبان گفت: این قرارگاه با حضور دستگاه های چون هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج به زائرین خدمات امدادی خواهد داد.

رئیس ستاد جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران، افزود: پیش بینی ما از حضور زائرین بسیاری در شب نیمه شعبان حکایت دارد لذا در تلاش هستیم شبستان های را برای زائرین خواهر و بردار آماده کنیم تا آنها بتوانند شب را به استراحت بپردازند.

وی بیان داشت: جشن نیمه شعبان در شبستان جامع مهدوی در فضای ۴۰هزار نفری با رعایت همه مسائل بهداشتی و با حضور ۶۰۰ نفر از منادیان سلامت و ۶ هزار خادم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha