شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشنواره

حوزه/ در مراسمی از ۶۵ اثر برگزیده طلاب مدارس علمیه لرستان در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) این استان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان، امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره)که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، گفت: از ۳۸۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه پنجمین جشنواره استانی تعداد ۶۵ اثر پس از ارزیابی های کارشناسان در مراحل مختلف به عنوان آثار برتر معرفی و از آنان تجلیل شد.

وی با بیان اینکه جشنواره های استانی علامه حلی(ره)با هدف کسب استعدادهای طلاب جوان پژوهشگر و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش ویژه خواهران و برادران طلبه مدارس علمیه برگزار می شود، افزود: امسال خواهران و برادران طلبه مدارس علمیه لرستان با ارسال آثار خود در زمینه های فقه و اصول،ادبیات عرب،تاریخ اسلام ،تفسیر علوم قرآنی،اخلاق و ... استقبال خوبی از جشنواره داشتند و آثار خود را در قالب کتاب، پایان نامه و تحقیق میدانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه در سال های اخیر طلاب مدارس علمیه لرستان در فعالیت های پژوهشی خوش درخشیده اند،خاطر نشان کرد:استان لرستان از لحاظ استقبال برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی(ره) جز ۷ استان برتر کشور است و این موضوع نشان از ارتقای شاخصه های پژوهش در حوزه علمیه این استان دارد.

حجت الاسلام پنام یادآور شد: از ۶۵ اثر برگزیده در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) طلاب مدارس علمیه برادران صادقیه خرم آباد، باقرالعلوم(ع) کوهدشت، ولیعصر(عج) بروجرد و مدارس خواهران معصومیه و فاطمیه(س)خرم آباد و الزهرا(س)پلدختر بیشترین آثار پژوهشی را ارائه داده اند.

وی خواستار راه اندازی پژوهش سرا برای حوزویان لرستان، راه اندازی مجلات و نشریات تخصصی در مدارس علمیه لرستان و ایجاد مشوق های پژوهشی بیشتر با هدف حمایت از طلاب پژوهشگر حوزه های علمیه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha