شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فخرالدین یوسف پور رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم

حوزه/رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد فراگیری بیش از پیش نهضت آموزش سواد رسانه ای در کل کشور باشیم.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون برای ملت و نظام اسلامی در این سال اظهار داشت: یکی از نگرانی های جدی جامعه ما در سال های اخیر از ناحیه فضای مجازی بوده، چه آن که آسیب هایی که فضای مجازی به جامعه وارد کرده و می کند، بیشتر از فواید آن بوده، به نحوی که همه اقشار و حتی نخبگان ما را درگیر تبعات خود کرده است.

وی افزود: در همین ایام پس از شیوع کرونا شاهد بودیم که چقدر رواج شایعات و اخبار دروغ در فضای مجازی، روح و روان خانواده ها را درگیر خود نمود و لذا باید این فضا به شکل مناسبی ساماندهی شود، به شکلی که از ظرفیت فضای مجازی نیز به نحو مطلوبی استفاده و بهره برداری به عمل آید.

این روزنامه نگار و فعال فرهنگی همچنین گفت: از سوی دیگر در ماه های اخیر بارها رهبر معظم انقلاب بر لزوم اهتمام نسبت به جهاد تبیین تأکید فرمودند که این مهم به خصوص باید با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان رسانه و فضای مجازی محقق گردد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم بعدی ناظر به ضرورت توسعه و تقویت آموزش های سواد رسانه ای در کشور است که امیدوارم به عنوان یک رویداد مبارک فرهنگی در سال ۱۴۰۱ مورد توجه مسئولان امر باشد.

وی در خاتمه بیان داشت: به حول و قوه الهی در سال جدید، خانه مطبوعات استان قم برنامه های ویژه ای در زمینه آموزش های سواد رسانه ای دارد و در این خصوص از برخی نهادهای مسئول قرار است حمایت های خوبی نیز به عمل آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 1
    فضای مجازی را از وسوسه های شیطانی فیلتر نمایید، سپس عموم جامعه را به این فضا دعوت نمایید؛ در غیر اینصورت فراخوان تباه شدن خانواده و اجتماع را اعلام نموده اید
  • محمدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    فحشا در فضای مجازی، جوانان را به نابودی می کشاند
    • احمدی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      با اینترنت داخلی و یا همان اینترانت می توان از فساد دنیای مجازی جلوگیری کرد و محیط سالمی در اختیار کاربران قرار داد