شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرهنگی اوقاف

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام یک هزار و ۵۰۰ مبلّغ به استان‌های کشور و حضور ۱۰ میلیون زائر در بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا عادل صبح امروز در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از بقاع متبرکه این استان و روند اجرای طرح آرامش بهاری اظهار کرد: در این سفر از بسیاری از بقاع متبرکه استان در مرکز، غرب و شمال بازدید کردم.
وی با اشاره به اجرای خوب طرح آرامش بهاری در استان اصفهان ابراز کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در این استان جای قدردانی دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در سراسر کشور از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد، افزود: یک هزار و ۸۰۰ امامزاده در سه سطح میزبان اجرای این طرح هستند.
وی اضافه کرد: ۱۸۰ امامزاده به عنوان میزبان سطح یک آرامش بهاری انتخاب شده که بنا بر موقعیت جغرافیایی و پذیرایی از مسافران تجهیز شده‌اند.
حجت الاسلام عادل با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به بهبود شرایط بهداشتی و گذشتن از قله ابتلاء به کرونا و همچنین تمهیدات ستاد ملی کرونا برای انجام سفرهای نوروزی شاهد افزایش چشمگیر سفرها در سراسر کشور هستیم، گفت: در این بین مسافران توجه ویژه‌ای نیز نسبت به حضور در امامزادگان دارند.
وی با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری پذیرایی و اسکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه را در دستور کار داریم، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای این امر از اول اسفند ماه آغاز شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر از مبلغان به استان‌های کشور افزود: همچنین ۵۸۰ خیمه معرفت در امامزادگان کشور راه‌اندازی شده است که خدمات مختلفی را به زائران ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت خدماتی مانند غرفه‌های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه ویژه کودکان و غرفه چند رسانه‌ای راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین در کنار این غرفه‌ها دستاوردهای طرح شمیم خدمت که نتیجه کارآفرینی و اشتغال زایی برای افراد ناتوان است در قالب نمایشگاه برای فروش محصولات راه‌اندازی شده است.
حجت الاسلام عادل ادامه داد: باید توجه داشت که از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون ۱۰ میلیون زائر در امامزادگان حضور یافته و در طرح آرامش بهاری مشارکت داشته‌اند.
همچنین برنامه‌های خوبی هنگام تحویل سال در امامزادگان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha