دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
نشست اعضای اصلی ماده 20 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، در انظار عمومی هیچ کسی حق روزه خواری ندارد، گفت: اگر احکام الهی با قاطعیت و مستمر اجرا شود و متخلف متوجه مجازات ها و احکام الهی باشد، بازدارندگی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در نشست اعضای اصلی ماده ۲۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خوزستان با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، اظهار داشت: ان شاءالله بتوان از لحظه لحظه های این ماه استفاده کرد.

وی با اشاره به دعاهای ماه مبارک رمضان از جمله دعای ابو حمزه ثمالی، عنوان کرد: در این دعا انسان چندین مرتبه از خداوند متعال مناسک حج را درخواست می کند که بیانگر پیوند میان ماه مبارک رمضان و مناسک حج است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه دستورات خداوند متعال برخی مربوط به زمان و برخی مربوط به مکان هستند، ادامه داد: مکان قرب الهی مناسک حج و زمان آن نیز ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، در انظار عمومی هیچ کسی حق انجام مبطلات روزه را ندارد، ادامه داد: اگر احکام الهی با قاطعیت و مستمر اجرا شوند و متخلف متوجه مجازات ها و احکام الهی باشد، بازدارندگی خواهد داشت.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مجازات هنجارشکنان باید دارای بازدارندگی باشند تا شاهد تکرار آنها نباشیم، افزود: اقدامات انجام شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این راستا باید استمرار داشته باشد.

وی با قدردانی از مجموعه های پای کار در زمینه مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، خاطرنشان کرد: برای مقابله با هنجارشکنی ها باید برنامه های فرهنگی داشته باشیم و نباید با عمل حرام جلوی حرام را گرفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: نسبت به ماه مبارک رمضان، دستگاه های مکلف از جمله اماکن و اصناف باید رسالت خود را انجام دهند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان نیز بر عملکرد دستگاه ها نظارت کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تأکید کرد: در خصوص کنترل گران فروشی نیز دستگاه های نظارتی، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha