یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی

حوزه/ آمریکای شکست خورده در منطقه، و در ایران ، عراق ، سوریه، لبنان و یمن و افغانستان، و امریکای رو به افول از قدرت وحدت مسلمانان جهان، امروز به دنبال فتنه ای پیچیده و حساب شده در ایران و جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی طی یادداشتی با عنوان «استکبار جهانی و سیاست تفرقه اندازی و اختلاف» آورده است:

از دوران کهن، به سیاست انگلیسی ها گفته می شد : " تفرقه بینداز و حکومت کن". امروز نیز سیاست قدرتمندان مستکبر و مادی جهان همین است . امریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیاله ای ها و نوکران آنان همین سیاست را پی می گیرند و هدفشان در تمامی طرح ها و برنامه ها اختلاف اندازی بین مسلمانان و امت اسلامی است.

حضرت امام خمینی (ره)، این دانشمند و دشمن شناس حکیم، در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۵۷ فرمودند: دشمن ها در کمین شما هستند، در کمین ملت ما هستند. دشمن ها حالا فهمیدند که وحدتی که در ایران پیدا شده است، آن ها را شکست داد ... الآن درصدد این اند که شماها را متفرق کنند، از هم جدا کنند.

طرح اختلاف و تفرقه اندازی بین ملت ایران ، و بین مسلمان ها، و بین شیعه و سنی، از همان روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدت گرفت و امروز نیز پیچیده تر و شگفت آورتر ادامه دارد.

حضرت امام خامنه ای عزیز هم در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۵ فرمودند: امروز نگاه دستگاه استکبار و استعمار به دنیای اسلام این است که سعی کند دنیای اسلام را هر چه بیشتر از وحدت خود دور کند.

ایشان در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ نیز فرمودند: امروز پول هایی که خرج می شود برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی و بین شیعه و سنی، اگر تشریح بشود برای مردم، واقعا مردم تعجب خواهند کرد که این همه کار می شود برای این که دو نفر مسلمان که یکی سنی یا یکی شیعه است، پهلوی همدیگر ننشینند، با هم حرف نزنند ، با هم قهر باشند. با هم دشمن باشند . علیه هم سلاح بکشند.

دو نفر از نومحافظه کاران امریکا؛ توماس فرید من و مایکل لدین، به دولتمردان خود گفتند: دنیای غرب اگر به امنیت آتی خود می اندیشد، باید از هیچ تلاشی برای جلوگیری از یکپارچگی مسلمانان دریغ نکند .

غربی ها در همین راستا، هزارها شبکه و گروه های فضای مجازی و رسانه را فعال کرده اند، تا در جهان امروز هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان را پی بگیرند.

سران استکبار با دستوراتی که به رسانه های خود ابلاغ کردند، سازماندهی گسترده ای برای مقابله با وحدت جهان اسلام انجام شد.

این جنگ رسانه ای، در نوع خود پیچیده و شگفت آور است.

در سال ۱۳۹۳ و هم چنین در سال ۱۳۹۵ در فضای مجازی استان یزد، برای تفرقه اندازی، خبر دروغی را منتشر کردند: تجاوز یک تبعه خارجی به یک زن در یزد!!

همین شایعه در سال ۱۴۰۱ در قشم منتشر شد: تجاوز چند تبعه خارجی به یک خانم قشمی!!!

در کیش هم به دروغ، نشر دادند: تجاوز ۲۵ جوان افغانی به یک دختر ایرانی در جزیره کیش و قتل وی توسط آنان!!!!

همه این شایعات، به قصد ایجاد تشویش در اذهان و افکار عمومی، از سوی معاندین و دشمنان قسم خورده ملت ایران و انقلاب اسلامی، در راستای جدایی بین ایران و افغانستان و سنی و شیعه بود.

در اسفند ۱۳۹۹ نیز روزنامه ترکیه، از مذهب شیعه به عنوان یک مذهب انحرافی یاد کرد.

همه این نمونه ها، برگی از خروارها توطئه امریکا و ایادی اش علیه وحدت جهان اسلام و اختلاف اندازی بین شیعه و سنی است.

در شهریور ماه ۱۴۰۰، سردار قاآنی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: نقشه امریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند.

در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ ، فضای مجازی کشور را علیه مهاجران افغانستانی پر کردند! و جریان افغانی هراسی را در ایران و ماجرای ایرانی هراسی را در افغانستان کلید زدند!!!

در ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شامگاه شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، معاندان و دشمنان، با طراحی ای پیچیده، در حوزه علمیه محله چای بوئین گنبد کاووس، دو طلبه سنی مذهب، به نام آقایان پژمان و خوجه را با سلاح گرم به شهادت رساندند!!!

در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ نیز ، یک نفر داعشی و تکفیری، به نام عبداللطیف مرادی، سه روحانی جهادی به نام آقایان اصلانی، پاکدامن و دارایی را در صحن پیامبر اعظم (ص)، در حرم رضوی با چاقو مجروح کرد و حجه الاسلام محمد اصلانی را به شهادت رساند!!!

همزمان حوادث متعددی را در مشهد، و کشورهای پاکستان و افغانستان به وجود آوردند و وحدت ملت ایران و وحدت شیعه و سنی را نشانه رفتند!

به یقین، اتاق فکر تمامی این طرح ها و عملیاتی کردن همه این فتنه ها، در امریکاست.

امریکای شکست خورده در منطقه، و در ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان، و امریکای رو به افول از قدرت وحدت مسلمانان جهان، امروز به دنبال فتنه ای پیچیده و حساب شده در ایران و جهان اسلام است.

آنان قصد دارند با این حرکت های مرموزانه، هر توطئه و جنایتی را به گردن شیعه یا سنی بیندازند و تخم تفرقه بپاشند.

باید در مقابل این جریان های طراحی شده استکبار، بیدار و هوشیار بود.

باید مردم و مسئولین، با دقت و درایت، میدان فتنه را نظاره کنند و با افشاگری طرح خائنانه سران کاخ سفید و صهیونیست ها، و با حضور جدی در صحنه، مانع تحقق نقشه مرموزانه دشمن بشوند.

امروز بیش از همیشه به وحدت نیاز داریم. به ریسمان الهی چنگ بزنیم. گوش به فرمان ولایت باشیم، و بدانیم این فتنه نیز؛ چون فتنه های دیروز با هوشیاری ملت ایران و مسلمانان جهان، خنثی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha