شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
مراسم وفات حضرت خدیجه(س)دریزد

حوزه/ به همت مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(ع) یزد، مراسم سوگواری وفات حضرت خدیجه سلام الله و تبیین شخصیت آن بانوی نمونه هزاره اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی، شب گذشته در مراسم سوگواری وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها که به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام یزد، در حاشیه نمایشگاه قرآنی یزد برگزار شد، به تبیین شخصیت این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی با اشاره به عظمت این بانوی بزرگوار گفت: چون نام حضرت خدیجه(س) بر زبان زنان جاری می شد، پیامبر (ص) سخت می گریست و می فرمود«خدیجه! کجا مثل حضرت خدیجه پیدا می‌شود؟ زمانی که مردم مرا تکذیب کردند، او تصدیقم کرد؛ بر دین خدا یاری‌ام کرد و با مال و دارایی خود به کمکم شتافت، خدا به من فرمان داد تا او را به خانه‌ای زمردین در بهشت بشارت دهم که هیاهو و اضطراب و سختی و محنت در آن نیست».

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، ادامه داد: حضرت خدیجه سلام الله علیها که از ثروتمند ترین زنان دوران بود پس از ازدواج با پیغمبر و بعثت آن حضرت، هرچه داشت در راه‏ پیشرفت و موفقیت پیغمبر اسلام (ص) انفاق کرد در واقع او تمام اموال‏ خویش را به پیامبر اکرم بخشید و در راه نشر اسلام به مصرف ‏رساند تا جایی که گفته اند هنگام ارتحال، پارچه ‏ای برای کفن نداشت.

نجم الهدی افزود: از امام باقر علیه السلام، از رسول خدا روایت است که فرمود: درشب معراج چون بازگشتم، از جبرئیل پرسیدم آیا حاجتی داری؟ جبرئیل گفت: خدیجه را از طرف خداوند و از جانب من سلام برسان.

وی بیان کرد: مقام حضرت خدیجه سلام الله علیها فقط به این ها ختم نمی شود و یکی از مهمترین ویژگی هایی که مایه مباهات او به همه زنان عالم است، این که پاره تن رسول خدا حضرت صدیقه کبری‌ فاطمه زهرا (س) از دامن ایشان متولد شد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: رحلت‏ خدیجه سلام الله علیها برای پیغمبر مصیبتی بزرگ بود، زیرا خدیجه(س) ‏یاور پیغمبر خدا بود.

برپایه این گزارش، سخنرانی خانم منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام یزد، ارائه مقاله برگزیده سومین همایش ملی بانوی هزاره اسلام توسط سمیه سپهری، شعرخوانی توسط زهرا گنجعلی زاده و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

رحلت‏ حضرت خدیجه(س) برای پیغمبر(ص) مصیبتی بزرگ بود

رحلت‏ حضرت خدیجه(س) برای پیغمبر(ص) مصیبتی بزرگ بود

رحلت‏ حضرت خدیجه(س) برای پیغمبر(ص) مصیبتی بزرگ بود


انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha