دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
منصوره شاکری

حوزه/ در طول تاریخ زندگانی و شخصیت حضرت خدیجه(س)با اهدافی خاص تحریف شده و فضائل و مناقب ایشان به خوبی تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم منصوره شاکری، شب گذشته در آیین تبیین شخصیت حضرت خدیجه سلام الله علیها که همزمان با شب وفات آن حضرت در حسینیه آقا محل برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی یزد برگزار شد، با تسلیت وفات بانوی نمونه اسلام اظهار داشت: در دنیای امروز باید نسبت به معرفی و شناخت بزرگان و شخصیت های مهم که در طول تاریخ تأثیرگذار بودند اقدام کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه یکی از بانوان تأثیرگذار در اسلام که شخصیت ایشان مورد غفلت واقع شده حضرت خدیجه سلام الله علیها هستند؛ گفت: در طول تاریخ و با مراجعه به منابع تاریخی می بینیم که در زندگانی و شخصیت این بزرگوار با اهدافی خاص تحریف شده و فضائل و مناقب ایشان به خوبی تبیین نشده است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(ع) یزد، تأکید کرد: باید با پژوهش های متعدد و دریافت اسناد واقعی در رابطه با حضرت خدیجه سلام الله علیها نسبت به معرفت افزایی ایشان اقدام کنیم.

شاکری با اشاره به اینکه نام حضرت خدیجه سلام الله علیها در جامعه کمتر بر روی فرزندانمان گذاشته می شود، به تبیین معنایی نام این بانوی بزرگوار پرداخت و بیان کرد: خدیجه در لغت به معنی «السحاب» یعنی «ابرباران زا» یا «النخل المثمره» یعنی درخت خرمای پر ثمراست، در واقع خدیجه کسی است که از او خیر و برکت و مهربانی و زیبایی تراوش می کند .

وی، ادامه داد:‌ خدیجه(س) زنی است که همه خوبی ها و زیبایی های اخلاقی و خوش خلقی و ارزش های والایی را با خود حمل می کند، به همین دلیل آوازه او در شهر مکه او را به همسر پر آوازه ترین موجود آفرینش یعنی پیامبر نور و رحمت و ملاحت محمد مصطفی (ص) در آورده است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(ع) یزد، با اشاره به فعالیت دبیرخانه همایش ملی بانوی هزاره اسلام(حضرت خدیجه) گفت: خوشبختانه تاکنون سه همایش در سطح ملی با هدف تبیین شخصیت و معرفی ایشان در جامعه برگزار شده و مقالات و آثار برتری در بخش های اعم از علمی و هنری به دبیرخانه این جشنواره که در این مدرسه واقع شده است که همه نشان از دغدغه اقشار مختلف در این زمینه دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha