شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: عملیات استشهادی و جهادی فلسطینیان در برابر صهیونیست‌ها از نظر ماهیت و هدف، آسمان تا زمین با عملیات تکفیری‌ها تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ابتدای درس خارج فقه و اصول در مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با اشاره به عملیات استشهادی یک جوان فلسطینی در تلاویو و همچنین جنایت یک تکفیری در حرم مطهر رضوی، اظهارداشت: در هفته‌های گذشته دو اتفاق مهم یکی در فلسطین اشغالی و دیگری در صحن مطهر حرم رضوی رخ داد که در آن حوادث اگرچه افرادی کشته و افرادی به‌عنوان قاتل معرفی شدند، اما میان این دو حادثه از نظر اهداف و ماهیت، تفاوت فاحشی وجود دارد.

وی تصریح کرد: آنچه در تلاویو اتفاق افتاد، یک حادثه جهادی است که در آن، یک فلسطینی با اقدامی استشهادی، جمعی از یهودیان حربی را به درک واصل کرده است؛ این حرکت قطعاً اقدام به‌جا و خوبی بوده و همه امت اسلامی باید این رفتار شجاعانه و فداکارانه را تأیید و تمجید کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با تأکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌های مقابله با صهیونیست‌ها و آزادسازی قدس شریف، تشدید عملیات استشهادی است، گفت: فقط فرهنگ کربلا می‌تواند جوانان فلسطینی را برای رهایی از صهیونیست‌ها تربیت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه اما حادثه مشهد مقدس را اقدامی جنایت‌کارانه خواند و بیان کرد: یک انسان تکفیری، که تحت تأثیر افکار وهابیت بوده و صریحاً اعلام کرده که توسل، زیارت و درخواست شفاعت از ائمه شرک است، طی اقدامی جنایت‌بار، سه نفر از روحانیونی که اتفاقاً هر سه از طلاب فعال جهادی و انقلابی بوده را مورد حمله قرار داده و متأسفانه دو نفر از آن‌ها به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: عملیات استشهادی و جهادی فلسطینیان در برابر صهیونیست‌ها از نظر ماهیت و هدف آسمان تا زمین با عملیات تکفیری‌ها تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان اظهارداشت: جنایت تکفیری‌ها در حمله به سه نفر از روحانیون فعال و جهادگر مشهد در حرم مطهر رضوی و به شهادت رساندن ۲ تن از آن عزیزان را به ملت بزرگ مسلمان ایران تسلیت عرض می‌کنم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    یه مبحث رو باز نیکنید اگر هم هم باز کردید درست دفاع کنید.