شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  سعید روحانی

حوزه/مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به کسب رتبه اول ستاد کانون های مساجد استان قم در فهمای ۱۴۰۰،کار تشکیلاتی، آموزش و توانمند سازی کانون ها را از عوامل موفقیت استان قم در فهمای ۱۴۰۰ عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید روحانی در مراسم تجلیل از کانون های برتر که در جمکران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به ائمه جماعات و مسئولین کانونها که نقش اصلی را در این موفقیت به دوش داشته اند و آرزوی قبولی طاعات و تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در حال حاضر کانونهای مساجد در کشور از مرز ۲۶۰۰۰ کانون گذشته و سهم قم از این رقم ۴۲۹ کانون فرهنگی می باشد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم یادآور شد: این آمار به صورت رسمی است وبا این تفسیرکه هر مسجد یک کانون اما با اجازه ستاد در برخی از مساجد هم کانون خواهر و هم برادر تشکیل شده که در مجموع ۶۴۴ کانون خواهر و برادر داریم.

وی ادامه داد: کانون های مساجد گسترش خوبی در استان داشته اند و شبکه مناسبی را در سطح استان رقم زده اند.

وی با اشاره به سایت بچه های مسجد گفت: اعضای کانون ها با کد ملی ثبت شده اند که طبق آمار سامانه بچه های مسجد ۵۵۴۳۷ عضو داریم که بیش از ۶۰ درصد را آقایان و نزدیک به ۴۰ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، تصریح کرد: به لحاظ سنی ۵۳ درصد اعضا را نوجوانان تشکیل داده اند که اکثریت اعضا کانونها را تشکیل می دهند.

وی همچنین با اشاره به تعداد کانون های شهری و روستایی استان گفت: به نسبت شهر و روستا ۸۳درصد شهری و ۱۷ درصد کانون ها روستایی هستند.

حجت الاسلام روحانی، تصریح کرد: بر اساس این آمار استان قم در سه سال متوالی در رویداد فهما و با اختلاف بالا نسبت به استان دوم بالاترین امتیاز را کسب نموده اند که جای تشکر از تک تک مسئولین و ائمه جماعات را دارد.

وی در ادامه با اشاره به محورهای شاخص در کسب این رتبه گفت: در استان قم کار به صورت تشکیلاتی انجام شده است،همچنین چارت تشکیلاتی قوی و آموزش به مسئولین و ایجاد لایه های مختلف مشورتی در ستاد،تهیه سند چشم انداز و آموزش و توانمندسازی ارکان تشکیلاتی کانونها از جمله دلایل موفقیت استان قم بوده است.

مدیر ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم همچنین استفاده از ظرفیت خواهران در برنامه های کانونها که نقش بسزایی در این برنامه ها داشتند، همچنین پیاده کردن طرح منطقه بندی که ارتباط نزدیک با کانونها برقرار شد و تاثیر بسزایی در امتیازگیری کانونها داشت را از جمله دیگر عوامل موفقیت ستاد قم عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت کانون ها در دوران کرونا گفت: فعالیت کانون ها در زمان کرونا به صورت مجازی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha