شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: تقدیم بیش از ۴۸۰۰۰ شهید گلکون کفن و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز از ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گواهی صادق بر فدایی ملت بودن سربازان نظام در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت روز ارتش پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد؛

پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی به عنوان یکی از عوامل مهم تسریع‌کننده فروپاشی رژیم پهلوی، نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشت و در روزهای مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی، درحالی که محمدرضا پهلوی تلاش می‌کرد از تمامی ابزارها و از جمله ارتش برای سرکوب نهضت اسلامی استفاده کند، امام خمینی(ره) با شناخت کافی از ارتش، این نیرو را به دامان نهضت اسلامی سوق داد و معمار بزرگ انقلاب اسلامی که به خوبی می دانستند بدنه ارتش از جنس خود مردم است از انحلال ارتش جلوگیری کرده و فرمان به ماندگاری این بازوی پرتوان نظام دادند.

امام خمینی (ره) در تدبیری دوراندیشانه در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و از ارتش خواستند که با رژه باشکوه در تمامی شهرهای کشور، همبستگی خود را با ملت اعلام نماید.

این تدبیر نورانی امام (ره) در ماندگاری ارتش از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب و سپس در غائله های جدایی طلبانه گروه های معاند در کردستان، سیستان و بلوچستان و .... و پس از آن در جنگ تحمیلی هشت ساله و سپس در دوران بازسازی کشور؛ اثرات خود را نشان داد و از ارتشی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته بود، ارتشی انقلابی و فدایی ملت ساخت.

با وقوع جنگ تحمیلیِ دنیای استکبار علیه نظام نوپای ایران اسلامی اگر بگوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران، رکن اساسی پیروزی های به دست آمده در دوران دفاع مقدس بوده سخنی به گزاف نگفته ایم.

ارتش با شروع جنگ تحمیلی، ماشین جنگی عراق را متوقف و آن را زمین گیر کرد، رویای فتح یک هفته ای تهران را برایشان به کابوس تبدیل و شکست اصلی و اساسی را در همان روزهای اولیه جنگ تحمیلی به رژیم بعث عراق وارد نمود. در این دوران هشت ساله عملیاتی را سراغ نداریم که توپخانه، هوانیروز یا نیروی هوایی ارتش در آن حضور نداشته باشد حتی اگر این عملیات توسط دیگر نیروهای مسلح کشور انجام شده باشد.

تقدیم بیش از ۴۸۰۰۰ شهید گلکون کفن و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز از ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گواهی صادق بر فدایی ملت بودن سربازان نظام در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

در بُعد فعالیت های معنویت محور نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در بین نیروهای مسلح یک نیروی پیشگام بوده است به نحوی که در ۴۳ سال گذشته صدها مسابقات قرآنی در سطح کارکنان پایور و وظیفه، خانواده های کارکنان، دانش آموزان و دانشجویان مراکز آموزشی و دانشگاه های ارتش برگزار کرده است. محافل انس با قرآن، حلقه های معرفت، دوره های بصیرت و بصائر، جشنواره حدیث و.... نیز از دیگر اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتقای سطح معنویت کارکنان بوده است. ساخت صدها مسجد، نمازخانه و حسینیه، تربیت ده ها هزار قاری و حافظ قرآن، برپایی هزاران مسابقه قرآنی، ایجاد و تحکیم سازمانی مکتبی، معنویت محور، و انقلابی در تراز انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ انس و الفت با قران کریم، سیره نبوی(ص) و ائمه معصوم(ع) نیز در همین راستا انجام شده است.

مردم یاری، کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور در مقابله با کرونا، حضور غیور مردانه در مبارزه با جریان تکفیری در منطقه و تقدیم شهید در این مبارزه به همراه پشتیبانی کامل از جبهه مقاومت، حضور دائمی در مرزهای کشور و حراست از کشور، تقویت نظام، تربیت و آموزش علمی، نظامی و اعتقادی کارکنان مورد نیاز خود و دیگر نیروهای مسلح در دانشگاه های عالی ارتش در سطوح مختلف، تقویت بنیه دفاعی بومی، عدم وابستگی، نیل به خودکفایی و گسستن زنجیر وابستگی به بیرون از کشور و اقتدر آفرینی در صحنه های بین المللی با حضور ناو گروه های مقتدر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی و پشتیبانی و حراست از ناوگان تجاری کشور؛ از دیگر اقدامات با ارزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای عملیاتی کردن شعار "ما می توانیم" بوده است.

در پایان بار دیگر ۲۹ فرودین روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان را خدمت تمام فرماندهان، مسئولین و کارکنان ارتش و خانواده محترم آنها تبریک گفته و از خداوند منان آرزوی توفیق و سربلندی برای غیورمردان ارتش تحت لوای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را دارم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

علی سعیدی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha