شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم روز ارتش در حرم مطهر امام خمینی(ره)

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن هم بداند که قدرت نیروهای مسلح ایران، قدرت بازدارندگی است و کوچک‌ترین تحرک دشمنان مانند رژیم صهیونیستی، از چشم تیزبین نیروهای مسلح ما پوشیده و مخفی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز در مراسم روز ارتش که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: امام بزرگوار و حکیم، امروز را روز ارتش اعلام کردند. ارتش جمهوری اسلامی ارتش با بصیرت، مکتبی و با روحیه انقلابی است.

رئیس جمهور ادامه داد: جلوه زیبایی که ارتش از دیدار با امام در بهمن ۵۷ به یادگار گذاشت، بهترین جلوه بصیرت است. همراهی با مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب در کارنامه ارتش جلوه‌گر است. ارتش در دفاع مقدس بسیار خوش درخشید. ارتشیان و شهدای آن حماسه‌آفرینی کردند، شهامت، شجاعت و ایستادگی را به یادگار گذاشتند و برای نسل‌ها و عصرها الگو شدند.

وی با تاکید بر این که پیوستگی ارتش و سپاه و برادری و صمیمیت آن‌ها به عنوان دو بازوی توانمند فرمانده معظم کل قوا، مثال‌زدنی است، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، توانمندی‌های بسیاری دارند. محوری‌ترین توانمندی این است که دارای نیروی‌های مخلص هستند و آماده‌اند در میدان خطر کنند و با هر دشمنی روبرو شوند.

رئیسی با بیان این که ارتش، نیروی منضبط، انقلابی، مکتبی و دارای روحیه ارزشمند دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا است، افزود: امروز توانایی نظامی ما نه‌ تنها در منطقه، بلکه در جهان، زبانزد است و کوچک‌ترین تحرک دشمنان، از چشم نیروهای مسلح ما مخفی نیست.

وی با اشاره به این که ارتش از فرصت تحریم برای توانمند شدن بسیار خوب استفاده کرد، گفت: صنایع نظامی و دفاعی کشور بهترین استفاده را از فضای تحریمی انجام دادند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر این که ارتش در همه عرصه‌ها با مردم و از مردم است، اظهار کرد: ارتش در خدمت‌رسانی به مردم فعالیت قابل تقدیری انجام داد. در شرایط کرونا کنار مردم بود و بسیار خوب عمل کرد. خدمت‌رسانی ارتش به مردم آسیب دیده در حوادث طبیعی، مثل سیل و زلزله، قابل تقدیر است و هیچ زمانی میدان را ترک نکرد و ماند تا مشکل مردم را برطرف کند.

رئیسی با اشاره به این که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی مجهز و آماده برای دفاع از کشور و نظام است، ادامه داد: پیام این آمادگی به دوستداران انقلاب اسلامی، پیام امید است. دشمن هم بداند که قدرت نیروهای مسلح ما قدرت بازدارندگی است و کوچک‌ترین تحرک دشمنان مانند رژیم صهیونیستی، از چشم تیزبین نیروهای مسلح ما پوشیده و مخفی نیست.

وی یادآور شد: پیام اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صلابت و ایستادگی به همه محرومان، مظلومان و مستضعفان عالم این است که نیروهای مسلح ما نقطه امید آنها هستند.

رئیس جمهور در پایان گفت: من به عنوان خدمتگزار مردم، از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش صمیمانه تشکر می‌کنم. ارتش در دل مردم جای دارد و تحت فرماندهی معظم کل قوا برای انجام مأموریت‌های محوله آمادگی دارد. پیمانی که ارتشی ها در محضر امام (ره) و شهدای عزیز می‌بندند، پیمانی همیشگی و میثاقی پایدار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha