شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار با آیت الله اعرافی

حوزه/ سومین جلسه هیأت امنای پژوهشکده مطالعات معنوی در حوزه علمیه قم و با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سومین جلسه هیأت امنای پژوهشکده مطالعات معنوی در حوزه علمیه قم برگزار شد و در این جلسه آیین نامه رتبه بندی اعضای هیأت علمی و محققان بررسی و مقرر شد با استفاده از نظرات اعضای محترم آیین نامه رتبه بندی محققان در حوزه علمیه قم تدوین گردد.

آیت الله اعرافی رئیس هیأت امنای پژوهشکده در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت معنویت گفت: این پژوهشکده باید با ماهیت حوزوی نقش پیشرو و مؤثری داشته باشد.

حجت الاسلام مظاهری سیف عضو هیأت امنا و رئیس پژوهشکده نیز در سخنانی گفت: پژوهشگران توانمندی در این پژوهشکده جمع شده اند و با فراهم شدن امکانات و زیرساخت های لازم در زمان کوتاه آثار چشم گیری را به ثمر خواهند رساند.

خاطر نشان می شود: پژوهشکده مطالعات معنوی از سال ۱۴۰۰ با همت جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه قم تشکیل شد، این پژوهشکده با مأموریت «استکشاف، تولید و انتشار علوم و اندیشه های معنوی مبتنی بر منابع و مبانی اسلامی در عرصه های کاربردی و بنیادین و در گستره ملی و جهانی» فعالیت خود را آغاز کرده است.

همچنین: سه گروه علمی در پژوهشکده مطالعات معنوی هستند، گروه معنویت کاربردی که با پروژه محوری سلامت معنوی می کوشد راهکار های عملی برای ارتقاء سلامت معنوی در جامعه را به دست دهد و به طور خاص معنویت را به طور کارآمدی به مجموعه کارکردهای مراکز خدمات سلامت در کشور بیافزاید، گروه معنویت و علوم با پروژه محوری تعریف دانش معنوی تلاش می کند تا رئوس ثمانیه دانش معنویت را تعریف کند و نسبت آن را با فقه و عرفان و اخلاق و سایر علوم نشان دهد و گروه آسیب شناسی شبه جنبش های معنوی روی پروژه محوری روش مقابله با شبه جنبش های معنوی کار می کند.

لازم به ذکر است: انتشارات معنویت پژوهی به عنوان بازوی انتشار و توزیع محصولات پژوهشکده به زودی آثار در دست تدوین را به علاقه مندان ارائه خواهد داد.

خبرنگار: سلمان میرزایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha