چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: علاج مشکل در جامعه ای که دارای ضعف تحلیل و عدم بصیرت است، جهاد تبیین و تلاش برای بیان حقایق می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در آیین ترتیل خوانی حرم مطهر با اشاره به آیات جزء بیست و سوم قرآن کریم گفت: یکی از عوامل اقتدار امت اسلام و نظام اسلامی جهاد تبیین در جامعه است که در آیات مختلف جزء بیست و سوم به آن اشاره شده است.

وی افزود: جهاد تبیین عامل قدرتمندی امت اسلام است و ضعف تحلیل و فقدان بصیرت را در جامعه درمان می کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در سوره مبارکه یاسین خداوند به مواجهه برخی از مردم با پیامبران اشاره می کند که آن‌ها دچار ضعف تحلیل بودند و اقوام برخی از پیامبران به آن‌ها می گفتند هر چه مشکل داریم مقصر شما هستید و مشکلات اقتصادی و مصائب و فقر را معلول وجود انبیاء الهی می دانستند که منشاء این نوع نگاه تحلیل نادرست و فقدان بصیرت بود.

عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: اگر جامعه دچار فقدان بصیرت و ضعف تحلیل شود قدرت و اقتدار جامعه رو به افول می رود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: علاج مشکل در جامعه ای که دارای ضعف تحلیل و عدم بصیرت است، جهاد تبیین و تلاش برای بیان حقایق می باشد.

وی افزود: یکی از اسوه های جهاد تبیین حضرت ابراهیم علیه السلام است که در برابر انحراف قومش ایستاد و با تمام توان به اصلاح ناهنجاری های رفتاری قومش پرداخت که در آیات ۸۳ تا ۸۷ سوره صافات به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: حضرت ابراهیم علیه السلام در برابر ضعف تحلیل اعتقادی قوم خود مبارزه و به جنگ بت پرستان رفت و با شکستن بت های بی جان با اعتقاد انحرافی قوم خود مبارزه کرد.

وی یادآور شد: کار انبیای الهی جهاد تبیین در سایه کتب آسمانی بوده است که واژه های قرآنی حکایت از جهاد تبیین دارد؛ بیش از ۵۰ مرتبه در قرآن کریم از طرف خداوند خطاب به انبیاء آمده است که حقیقت را برای انسان ها تبیین کنید و از بیان حقایق هراس نداشته باشید.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: فهم و بصیرت حقیقی نیازمند جهاد تبیین درست است و جهاد تبیین عرصه های مختلفی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جهاد تبیین در مسائل اعتقادی و جهاد تبیین در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی از عرصه های مختلف جهاد تبیین در جامعه است.

وی درپایان گفت: خوارج در مسائل اعتقادی دچار ضعف تحلیل بودند که دچار انحراف شدند و اگر جامعه در برابر حیله های دشمن و جنگ رسانه ای دچار ضعف تحلیل سیاسی و اجتماعی باشد فریب خواهد خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha