سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
DSC_0002 (Copy).JPG

حوزه/ هاشمی، قرآن را عامل وحدت اسلامی دانست و گفت: چه طور می شود کسی بگوید من تابع قرآن هستم، اما به راحتی خون مسلمانان را بریزد، در حالی که حفظ جان مسلمان نزد خداوند از احترام کعبه بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سید احمد هاشمی، مدرس حوزه های علمیه اهل سنت جنوب کشور، در نشست هم اندیشی «بازگشت به قرآن و تبیین عقلانیت» که به همت مدرسه راهبری علم و عمل تهران، شامگاه روز دوشنبه در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد، با بیان اینکه قرآن به عنوان کتاب مشترک می‌تواند حلقه وصلی بین همه مسلمانان باشد، گفت: قرآن عامل وحدت بین مذاهب اسلامی است و این موضوع باید مورد توجه و احترام همه باشد.

وی با بیان اینکه رسالت پیامبر اسلام(ص) ابلاغ قرآن و دستورات الهی به بشریت بود، افزود: بی شک قرآن می‌تواند در زندگی بشر تاثیر بسزایی داشته باشد و این تجربه ای است که در طول ۱۴۰۰ سال به دست آمده است. ملتی که در زمان جاهلیت مرده بودند و عددی به حساب نمی آمدند به برکت قرآن حیات یافتند و قرآن به این ها عزت داد و مسلمانان را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مردم در تاریخ و تمدن اسلامی قرار داد.

هاشمی با تاکید بر اینکه قرآن باید محور جوامع اسلامی در همه عرصه ها باشد، گفت: طبق شواهد تاریخی هر موقع قرآن در متن جامعه بود مردم در عرصه های مختلف موفق بوده و پیشرفت هایی را به دست آوردند، اما هر زمان که از قرآن فاصله گرفتیم دچار تفرقه و عقب‌ماندگی شدیم، بنابراین قرآن به عنوان فصل مشترک همه مسلمانان چنان که مورد توجه قرار بگیرد همه آحاد جامعه از یک زندگی آرام و سعادتمند و مسالمت آمیز بهره مند و برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مخاطب قرآن همه مردم می باشد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی به آیات قرآن راه را گم کرده ایم و همه اختلافات در جوامع اسلامی به خاطر دوری از قرآن است وگرنه چه طور می شود کسی بگوید من تابع قرآن هستم، اما به راحتی خون مسلمانان را بریزد، در حالی که حفظ جان مسلمان نزد خداوند از احترام کعبه بالاتر است.

هاشمی در پایان با اینکه جامعه ایران دارای تکثر دینی، ملی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: قرآن باید فصل‌الخطاب باشد تا بتوان در سایه آن به توافق کلی رسید و زندگی مسالمت‌آمیز همه مسلمانان تضمین شود. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha