شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1022041
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
تولیت آستان قدس

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: جامعه‌ای که در برابر جنایات وحشیانه و قساوت آمیز رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع سکوت می‌کند، آن جامعه مرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در بخشی از سخنان خود بعد از نماز ظهر و عصر امروز با بیان اینکه مسئله فلسطین محک انسانیت و حیات جامعه است، گفت: جامعه‌ای که در برابر جنایات وحشیانه و قساوت آمیز رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع سکوت می‌کند، آن جامعه مرده است.
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: جامعه یا شخصی که فقط به خود می اندیشد و بر اثر چپاول دیگر کشورها با مصادره، سرقت و... به ثروت رسیده، از این نمونه است. هر جامعه ای باید دنبال عمران و آبادنی باشد اما نه به قیمت سرقت سرمایه دیگران اما همین الان به طور مثال منابع غنی کشورهای آفریقایی توسط اروپایی ها چپاول می شوند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) حق بزرگی به گردن ما دارد، از نامگذاری روز قدس گفت و ابراز کرد: این نامگذاری از مصادیقی است که خدا مومن را با نور خود هدایت کرده است. امام راحل به عنوان یک مفسر، عالم و مرجع می خواست این پیام را بدهد که بندگان خدا در کنار امور معنوی و عبادت نمی توانند نسبت به دیگران بی تفاوت باشند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه آموزه قرآن این می باشد که هر جا نماز آمده، بلافاصله بحث زکات آمده است، اظهار کرد: این امر به معنی آن است که وقتی با خدا ارتباط برقرار می کنی باید با زکات و صدقات به بندگان حق تعالی توجه داشت؛ یعنی راه این نیست که ارتباط با الله داشته باشی اما نسبت به درد، نیاز، کمبودها و مشکلات دیگران بی تفاوت باشی.
وی با بیان اینکه وقتی اسلام نسبت به یک فرد بی تفاوت نیست، به طور حتم برای ملتی که در قبله اول مسلمانان دچار ظلم شده اند، بی احساس نحواهد بود، گفت: امام خمینی(ره) جمعه آخر رمضان را روز قدس نامیدند که نشان دهند عرفان شیعه بی تفاوت و خنثی نیست.
حجت الاسلام و المسلمین مروی با تاکید بر اینکه آل سعود در واقع آل یهود هستند و اگر می توانستند کعبه، مسجدالحرام و قبر پیامبر اکرم(ص) را از بین می بردند، یادآور شد: حالا که آنها نمی توانند این کار را انجام دهند، از اجتماع مسلمانان برای مطلع نبودن از دردهای یکدیگر جلوگیری می کنند. آل سعود که نمی تواند حج را از بین ببرد کاری می کند که این اجتماع بی خاصیت شود و برائت از مشرکین نشود و مرگ بر آمریکا و اسرائیل را کسی فریاد نزند.
وی با بیان اینکه امروز اسرائیل در درون خود گیرکرده است، این امر را نشاندهنده اثر گذاری فعالیت هایی مانند راهپیمایی روز قدس دانست.
تولیت آستان قدس رضوی حضور در این مراسم را دارای دو پیام خواند. اول اینکه به دشمنان توجه می دهد که مسلمانان بیدار هستند و مسئله فلسطین و ستمی که بر یک ملت روا داشته اند، فراموش نمی کنند و دوم اینکه مردم فلسطین بدانند مسلمانان نسبت به آنها بی تفاوت نیستند.
وی ابراز کرد: شرکت در راهپیمایی برای اطاعت امر الهی است و باید آمد و ابراز نفرت و انزجار از آمریکا، رژیم صهیونیستی و طراح آن یعنی انگلیس داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha