شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه /  مدیر حوزه علمیه قزوین در دیدار با مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین برهمکاری های بیشتر این نهاد در عرصه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا ظهر امروز در دیدار با مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، اظهار داشت: در حوزه علمیه قزوین امکانات زیرساختی و نیروی انسانی متخصص وجود دارد که می‌تواند مجموعه نهاد اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین را در جمع آوری و ثبت و ضبط تاریخ حوزه علمیه قزوین به خوبی همراهی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: حوزه علمیه قزوین بر اساس زحمات و تلاش‌های گذشتگان بنا نهاده شده و امروز نیازمند این است که بتوانیم تلاش‌های گذشتگان را که امروز به یادگار مانده، ثبت نماییم تا آن دستاوردها فراموش نشود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: آنچه ضرورت دارد این است که مردم شناخت بهتری از حوزه و حوزویان داشته باشند و برای این که حوزه را به عنوان یک نهاد و جایگاه فعال فرهنگی در استان معرفی نماییم، لازم است تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه به آحاد مردم معرفی شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حوزه علمیه قزوین توانایی و پتانسیل مطلوبی در عرصه‌های مختلف دارد و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، چرا که می‌تواند در عرصه های علمی و پژوهشی به خوبی بدرخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر بزرگان و شخصیت‌های برجسته‌ای از حوزه علمیه قزوین در قید حیات هستند که مسئولین اسناد انقلاب اسلامی می‌توانند با مراجعه به این شخصیت‌های برجسته علمی و حوزوی نظیر امام جمعه قزوین، خانواده مرحوم آیت الله باریک‌بین، حجت الاسلام شیخ حسین علیخانی، و محقق برجسته حوزه علمیه استان جناب آقای محمد کریم باریک‌بین، اطلاعات دقیق و مهمی را در رابطه با حوزه کهن و تاریخی قزوین بعد انقلاب اسلامی جمع‌آوری و در کتابی به چاپ برسانند، تا در دسترس آیندگان قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: در استان قزوین روحانیون و علمای برجسته‌ای در سال‌های اخیر از دست دادیم که نمونه آن مرحوم حجت الاسلام سید موسوی ابراهیمی بود که انصافا گنجینه ارزشمندی بود که از دست دادیم، چرا که این شخصیت برجسته حوزوی و علمی اطلاعات خیلی ارزشمندی در رابطه با فعالیت‌های حوزه علمیه قزوین چه در گذشته و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: در استان قزوین کتاب‌های مهم و ارزشمندی به عنوان میراث ملی در برخی منازل وجود دارند که متاسفانه از طرف خانواده آنها اجازه‌ای برای حفظ این کتاب‌ها داده نمی‌شود و بیم آن می‌رود که آن میراث گرانبها از بین برود و یا به دست نااهلان بیفتد، که این اصلا مطلوب و شایسته نیست و باید تلاش شود تا از طریق ارائه لایحه از دولت به مجلس قانونی تصویب شود که این مواریث به عنوان اثار ملی شناخته و ثبت، ضبط و حفظ شود.

آمادگی حوزه علمیه قزوین برای همکاری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha