شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نمایند ه ولی فقیه در استان قزوین گفت: همان‌گونه که امروز نسبت به چند دهه قبل شرایط بیماران کلیوی بسیار تغییر کرده است، سال‌های آینده نیز بی‌شک شرایط بهتری را در این حوزه خواهیم داشت؛ این امیدبخشی به بیماران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: در هر بیماری چیزی که بدترین ضربه را به بیمار وارد می‌کند، ناامیدی و یأس است؛ ما در کنار تأمین دستگاه‌ها و داروهای مربوط به بیماران، باید امید این عزیزان را نیز تأمین کنیم، یعنی اگر این بیماران حتی احساس کنند که قرار است در آینده در زمینه بیماری آنان پیشرفت‌های پزشکی حاصل شود و اختراعات جدید به داد آن‌ها برسد و شرایط آنان را تغییر دهد، بسیار امیدوار خواهند شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: همان‌گونه که امروز نسبت به چند دهه قبل شرایط بیماران کلیوی بسیار تغییر کرده است، سال‌های آینده نیز بی‌شک شرایط بهتری را در این حوزه خواهیم داشت؛ امیدبخشی به بیماران بسیار حائز اهمیت است که این عزیزان همواره دارای روحیه و امید باشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بیماران و تمام اقشار جامعه نباید خلأ ایدئولوژیک داشته باشند؛ کسی که به خدا و قیامت اعتقاد دارد، مدام ذکر «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب» را بر لب دارد و معتقد است قرآن ذکر خداست، با آیات الهی به آرامش می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت‌ زینب (س) در سخت‌ترین شرایط، پس از شهادت عزیزانش، در مسیر شام به ابن‌زیاد گفت «ما رأیتُ الّا جمیلاً» یعنی من جز زیبایی چیزی ندیدم. اینکه ما بتوانیم از نظر خلأ فکری، معنوی و ایمانی بیماران را غنی کنیم بسیار حائز اهمیت است؛ آن قدر فرصت‌های معنوی تماشایی هستند که باعث روحیه‌دهی به بیماران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دین به ما می‌گوید شما احتیاج دارید به فقرا کمک کنید، بنابراین نباید نسبت به بیماران و نیازمندان بی‌تفاوت باشیم و بدانیم که خداوند فرصت‌های بی‌نظیری برای ما جهت کمک‌رسانی به این عزیزان ایجاد کرده است.

در ادامه این دیدار خانم اعظم پناهی، مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران اظهار کرد: انجمن کلیوی با حدود ۱۸۰ شعبه در کشور دارد و استان قزوین دارای یکی از انجمن‌های فعال است.

وی اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی با حمایت خیرین امور را پیش می‌برد؛ قزوین ۹ بخش دیالیز با حدود ۵۰۰ بیمار دیالیزی دارد که هفته‌ای ۳ جلسه دیالیز می‌کنند، همچنین دارای حدود ۵۰۰ بیمار پیوندی است؛ امید به زندگی بیماران پیوندی، پس از پیوند کلیه حدود ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین: در کنار تأمین داروهای بیماران، امیدبخشی را فراموش نکنیم

امام جمعه قزوین: در کنار تأمین داروهای بیماران، امیدبخشی را فراموش نکنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha