شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین ترتیل خوانی بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: زیارت نامه حضرت معصومه(س) که از جانب برادرش امام رضا(ع) به جهانیان رسیده است، منبعی برای شناخت و معرفت این بانو است.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) کتابی برای شناخت ایشان از زبان امام رضا(ع) است، اظهار داشت: زندگی حضرت معصومه(س) را می توان در این زیارتنامه آموخت و از آن الگو برداری کرد.

وی افزود: بر اساس این زیارت نام، القابی برای حضرت بیان شده است که باید مورد تفسیر قرار گیرد.

استاد جامعه الزهرا(س)با بیان اینکه چند بانو هستند که در سرنوشت و فرهنگ اسلام موثر بودند گفت: یکی از این بانوان مطهره، حضرت فاطمه معصومه(س) هستند.

وی بیان داشت: ویژگی های زیادی در این حضرت وجود دارد که یکی از آنها عشق ورزی و ولایت مداری است، ایشان پیرو امام زمان خویش بودند.

درویشی تاکید کرد: با توجه به اینکه امام رضا(ع) خواهران و برادران زیادی داشتند اما فقط حضرت معصومه(س) این لیاقت را داشتند که در کنار برادرشان باشند و دعوت ایشان را لبیک بگویند.

وی با اشاره به سفر ناتمام حضرت معصومه(س) به سوی برادرش گفت: این بانو به قصد دیدار برادر عازم طوس شد ولی سفرش به خاطر اتفاقاتی که افتاد نیمه کاره ماند.
استاد جامعه الزهرا(س)ادامه داد: مصلحت الهی این بود که قم میزبان این بانو باشد، وجودشان باعث تاسیس حوزه های علمیه شود و بر اساس روایات قم در آخرالزمان برای مردم جهان حجت است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) شخصیت ولایی داشته اند گفت: برای سعادتمندی هر فردی باید مطیع امام زمان خویش باشد و این امر نیاز به چهار ویژگی از جمله عقلانیت، عطوفت، عدالت و عبودیت دارد.

درویشی خاطر نشان کرد: عقلانیت کمک می کند تا انسان به خودشناسی دست پیدا کند ما اگر به ضعف ها و نقاط قوت خود پی ببریم می توانیم مسیر زندگی را به نحو احسن طی کنیم.
وی گفت: با نعمت عقل که خداوند به انسان عطا کرده است می تواند مسیر شناخت واقعی را طی کند و به سعادت دنیوی و اخروی دست یابد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha