شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم شریعتمدار

حوزه / مسئول واحد فرهنگی امور بانوان جبهه انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه والدین در دوران کودکی، فرزندان خود را با نماز، مجالس و محافل مذهبی مأنوس سازند، گفت: خوب است که سعی پدر و مادر بر این باشد که خاطرات خوشی را در ذهن کودکان خود از این مراسمات بر جای بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم زینب شریعتمدار عصر پنج شنبه در اولین نشست توانمند سازی بانوان ستایشگر اهل بیت(ع) استان قزوین که در حسینیه امینی‌ها برگزار شد، اظهار داشت: مادر زمانی می‌تواند در ایفای نقش مادری و رسالت پرورشگری خود موفق باشد که کانون خانواده‌اش از آفات زبان و آسیب‌های روان همچون، تحقیر، تهدید، توهین، دروغ، غیبت، تهمت و پرخاشگری مصون باشد.

خانم شریعتمدار افزود: پدر و مادر مسئول سلامت، رشد جسمی و روحی و مهم‌ترین عامل سعادت و یا شقاوت فرزندان خود هستند و قطعا هر چه آن‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتری داشته باشند نتیجه و ثمره آن را در آینده بیشتر خواهند دید.

وی با بیان اینکه والدین اگر می‌خواهند فرزندان معتقد و دینداری تربیت کنند، ابتدا باید خود الگویی شایسته و خوب در این زمینه برای آن‌ها باشند، گفت: در گام اول لازم است که خود والدین به دستورات و تعالیم دینی عمل کنند.

مسئول واحد فرهنگی امور بانوان جبهه انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه والدین در دوران کودکی، فرزندان خود را با نماز، مجالس و محافل مذهبی مأنوس سازند، یادآور شد: خوب است که سعی پدر و مادر بر این باشد که خاطرات خوشی را در ذهن کودکان خود از این مراسمات بر جای بگذارند.

وی وظیفه دیگر والدین را ایجاد عشق و محبت به رسول خدا(ص) و اهل بیت‌(ع) در فرزندان عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران، معنویت را میهمان دل‌ها نمود و انسان و جامعه انسانی را به پیروی از آموزه‌های جاودان و حیات بخش اسلام دعوت کرد و زنان را نیز در این میان در صف اول حرکت‌های اصلاحی و تربیتی جامعه قرار داد.

خانم شریعتمدار ادامه داد: بانوان ستایشگر اهل بیت(ع) نباید نسبت به مسائل پیرامون خود در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه بی‌تفاوت باشند.

والدین در دوران کودکی، فرزندان خود را با نماز و محافل مذهبی مأنوس سازند

والدین در دوران کودکی، فرزندان خود را با نماز و محافل مذهبی مأنوس سازند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha