شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میر باقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بدون امام هیچ راهی به توحید باز نیست، گفت: کسی که از امام جدا شد با مجاهده و تلاش از گمراهی رها نمی‌شود و حتی این تلاش و کوشش مورد غضب خدای متعال قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم جشن ولادت علی بن موسی الرضا(ع) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم با بیان خاصی اولیاء خودش، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را معرفی کرده است، اظهار کرد: یکی از خصوصیات ائمه اطهار(ع) در قرآن کریم این است که از این حضرات به عنوان « ماء» یعنی آب که حیات و زندگی ما متوقف بر آن است تعبیر شده است.

وی با بیان اینکه در تعبیر دیگری از علم امام به آب تعبیر شده است، گفت: در روایتی از امام رضا(ع) نقل شده است که مقصود از آبی که در اختیار شماست ولی ممکن است از دسترس شما دور شود ابواب شماست. مقصود از ابواب، معصومین(ع) هستند که خدای متعال به روی موحدین باز کرده و از این وادی می توانند به محبت الهی و بندگی خدای متعال راه پیدا کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بدون امام هیچ راهی به توحید باز نیست، ابراز کرد: کسی که از امام جدا شد با مجاهده و تلاش از گمراهی رها نمی شود و حتی این تلاش و کوشش مورد غضب خدای متعال قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه اگر علم امام از انسان سلب شود و دسترسی انسان به این سرچشمه های حکمت و حیات کوتاه شود آن فرد مرده است، گفت: اگر کسی به امام رسید هم به حیات و هم به روشنایی رسیده است. انسان با امام زنده می شود و به حیات طیبه می رسد.

وی با بیان اینکه در کنار و رکاب امام زمان(عج) بودن خودسازی و استقامت می خواهد، خاطرنشان کرد: کسانی که در وادی ولایت امام حرکت می‌کنند، شکوفا و تناور می شوند و بسیاری از شهدای ما این چنین بودند که امام زمان(عج) از وجود آنها لذت می بردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha