سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
مهدی فقیه

حوزه/ بازیگر ‍‍‌پیشکسوت گفت: در اکثر تولیدات نمایشی، کارهای تاریخی به آثار تاریخی خلاصه شده‌اند، در صورتی‌که این موضوعات، دریایی از معنا برای کارهای متنوع سینمایی و تلویزیونی هستند.

مهدی فقیه، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون ظرفیت موضوعات دینی برای تبدیل شدن به آثار نمایشی گفت: موضوعات دینی به ویژه آموزه‌های اسلامی، ظرفیت بسیار بالایی برای کارهای نمایشی دارند، اما متاسفانه ما تنها از یک بعد به این موضوع نگاه می‌کنیم آنهم اینکه بیشتر توجهات دینی به کارهای تاریخی خلاصه شده است.

وی افزود: البته معدود کارهای خوبی پیرامون موضوعات اسلامی ساخته شده است، برای مثال فیلم «کمی دورتر» که من در آن بازی داشتم. این فیلم ابراز ارادتی به حضرت معصومه (ص) است اما زبانی که برای گویش این مطلب انتخاب شده تا به حال کمتر استفاده شده است.

این بازیگر ادامه داد: سطحی‌نگری موجود تنها به آثار دینی مختص نمی‌شود، بلکه در کارهای دفاع مقدسی هم ما تنها به یک شیوه خاص اکتفا کرده‌ایم، در صورتی‌که همانند فیلم «هور در آتش» می‌توان موضوعاتی را مدنظر قرار داد که تا به حال در آثار دفاع مقدسی بیان نشده است.

وی تاکید کرد: از نگاه من یک اثر دینی خوب کاری است که ویژگی اصلی‌اش معنویت نهفته در قصه باشد، اگر این اتفاق رخ دهد مطمئن باشید تماشاگر از کار مربوطه تأثیر خواهد گرفت. درضمن اگر می خواهیم به زندگی ائمه یا پیامبران به صورت مستقیم بپردازی باید کار مربوطه کیفیت بالایی داشته باشد. همانند سریال «مریم مقدس» یا فیلم «ملک سلیمان» از این دست تولیدات هستند وگرنه اگر بخواهیم با بودجه ناچیز کاری تاریخی تولید کنیم مطمئن باشید آن اثر نخواهد توانست با تماشاگر ارتباط برقرار کند.

بازیگر فیلم «ملک سلیمان» در انتها گفت: فردی که می‌خواهد فیلمی درباره ائمه بسازد باید اولاً به موضوع اعتقاد داشته باشد. دوم اینکه از تخصص لازم نیز در این رابطه بهره‌مند باشد تا کار تولیدی بتواند جریان‌سازی لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha