شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فاضل

حوزه/ رئیس مؤسسه آینده روشن، خواستار راه اندازی رشته مهدویت در سطوح ۳ و ۴ حوزه های علمیه خواهران شد و گفت: آمادگی داریم ضمن همکاری در راه اندازی این رشته، اساتید مورد نیاز جهت تدریس این رشته در سراسر کشور را نیز تأمین و در اختیار حوزه های علمیه خواهران قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی، رئیس مؤسسه آینده روشن و مدیر مرکز پژوهشی موعود(عج) با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، سرپرست حوزه های علمیه خواهران دیدار و گزارشی از فعالیت های مؤسسه و همایش بین المللی دکترین مهدویت ارائه داد.

وی در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای حوزه های علمیه خواهران در مباحث علمی، پژوهشی و تبلیغی، اظهار داشت: باید از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد و یکی از عرصه ها، شرکت طلاب و اساتید حوزه خواهران در فراخوان همایش دکترین مهدویت و فعالیت در عرصه مهدوی است.

رئیس مؤسسه آینده روشن افزود: طلاب خواهر سطح ۴ و اساتید حوزه های علمیه خواهران می توانند با ارسال مقالات، پایان نامه ها و کتب خود به دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت، در این عرصه حضور پیدا کرده و به نوعی با برپایی نشست های علمی و میز پژوهشی ما را در برگزاری همایش یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار راه اندازی رشته مهدویت در سطوح ۳ و ۴ حوزه های علمیه خواهران شد و ادامه داد: آمادگی داریم ضمن همکاری در راه اندازی این رشته، اساتید مورد نیاز جهت تدریس این رشته در سراسر کشور را نیز تأمین و در اختیار حوزه های علمیه خواهران قرار دهیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین پورسیدآقایی همچنین خواستار همکاری حوزه های علمیه خواهران و طلاب خواهر توانمند در عرصه های تبلیغی و فرهنگی شد و گفت: در این عرصه نیز حاضریم پشتیبانی خوبی را با کمک نهادهای تبلیغی داشته باشیم.

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به ضرورت گسترش مباحث مهدوی و مهدویت خواهی و تأثیر آن در تحقق عدالت فردی و اجتماعی، بیان داشت: همه ما باید در راستای اعزاز اسلام و اذلال(خوار کردن) کفر قدم برداریم و توجه به مسئله مهدویت در همین راستاست.

وی با استقبال از راه اندازی رشته مهدویت در سطوح ۳ و ۴ و حتی در سطح ۲ به صورت رشته اقتضائی، افزود: هیچ منعی جهت راه اندازی این رشته وجود ندارد و آمادگی داریم طبق ساز و کارهای قانونی و مصوب این رشته را راه اندازی و اجرا کنیم و معاونت های آموزش، پژوهش و فرهنگی حوزه های علمیه خواهران نیز با تمام توان در این عرصه فعال خواهند بود.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران در پایان با اشاره به فعالیت های پژوهشی خوب و گسترده طلاب خواهر در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی، ادامه داد: این فعالیت ها در عرصه مهدویت نیز می تواند فعال شده و اثرگذار باشد.

مقرر شد، این جلسات جهت همکاری ها و تعاملات بیشتر به صورت مستمر و دوره ای برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha