شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سفرهای استانی معمولا نگاه ما به اولویت‌هاست، گفت: برای کاهش میزان بیکاری در سطح  استان کردستان نیازمند عزم جدی و جهادی مدیران و مسئولان این خطه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی امشب در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان، اظهار داشت: در سفرهای استانی معمولا نگاه ما به اولویت‌هاست و براساس آن اعتبارات مذکور را مصوب می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز کردستان به شدت نیازمند سرمایه و سرمایه گذار است و تا این مهم محقق نشود، نمی‌توان به هدف متعالی که همان توسعه اقتصادی و صنعتی این استان است، برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: خوشبختانه در سفر امروز مصوب شد که ۱۰ طرح صنعتی وابسته به وزارت کار در شهرستان‌های کردستان افتتاح شود که این می‌تواند آغازی بر دیگر کارها باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل پروژه‌های نیمه تمام در کردستان رصد و برای حل آنان چاره اندیشی خواهد شد، عنوان کرد: کردستان با وجود بازارچه‌های مرزی شانس بسیار بالایی برای توسعه در همه ابعاد دارد.

رئیس جمهور فعال کردن معادن استان را از دیگر اولویت‌های دولت در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که کردستان از مناطق معدنی کشور است، مقرر شد تا دانشکده صنایع و معادن استان تکمیل شود و همچنین با توجه به ۱۰ برابر شدن مبحث حقوق دولتی معادن، لازم است که سهم استان کردستان به صورت کامل پرداخت شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه برای بیش از دویست طرح صنعتی در کردستان اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: آماده سازی راه آهن همدان_سنندج و تکمیل ۴ بانده کردن محور سقز ـ بانه ـ سنندج ـ مریوان از دیگر طرح‌هایی است که ان‌شاءالله به زودی آماده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای از بین بردن آمار بیکاری در کردستان همه تلاش خود را انجام دهیم، یادآور شد: برای کاهش میزان بیکاری در سطح استان کردستان نیازمند عزم جدی و جهادی مدیران و مسئولان این خطه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه کمبودهای کردستان در برنامه توسعه هفتم و برنامه‌های بودجه سالانه باید جبران شود، عنوان کرد: کردستان در حوزه فرهنگ و دین حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح کشور دارد، بنابراین باید زیرساخت‌های این مهم در استان ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha