شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علاسوند

 حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران قم گفت: امروز نیازمند شناساندن و معرفی الگوهای کارآمد و روزآمد موجود در منابع دینی هستیم تا در برنامه‌ها مسیر دستیابی به مبانی تربیتی و زیرساخت‌های لازم در تحقق جامعه‌ خانواده محور، با باز تعریف زنان و دختران آگاه، کنشگر و جریان ساز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم فریبا علاسوند از اساتید حوزه علمیه خواهران قم، صبح امروز در نشست «عفاف و چالش‌های جدید» که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ اسلام از زنان تاثیرگذار بسیاری نام برده شده است، زنان شاخصی که پیامبر اسلام(ص) توجه ویژه‌ای به آنها داشته‌اند و آنان نیز مانند مردان فدایی پیامبر(ص) بودند.

علاسوند افزود: عده‌ای از زنان که در تاریخ نامشان به یادگار مانده به قدری عالمانه و آگاهانه به بحث می‌پرداختند که سایر زنان و جامعه را آگاهی می‌بخشیدند تا جایی که مکتب اهل بیت(ع) را این زنان منتقل می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) نیز چهره متفاوتی از زنان ارائه کردند، گفت: این امر در زمان خود بسیار غریب بود که زنان در کنار وظایفی همانند مادری، همسری و فرزند داری، به موازات آن وظایف اجتماعی و فرهنگی نیز داشته باشند.

استاد حوزه تصریح کرد: زنان نه تنها در حوزه فرهنگی دارای آزادی هستند بلکه می‌توانند با بینش‌های فاخر در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنند، موضوعی که حضرت امام(ره) این اندیشه را راه اندازی و رهبر معظم انقلاب نیز این تفکر را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در این عرصه پیشرفته و سازنده است، مطرح کرد: در حوزه‌های اجتماعی ایشان برای زنان جایگاهی را تعریف می‌کنند که زنان در عرصه انقلاب یک الگو هستند و می‌توانند الگویی را به جهان ارائه کنند.

این استاد حوزه خواهران ادامه داد: امروز غرب مسلمانان را متهم می‌کند که دین شما جایگاهی برای زنان قائل نیست، در حالی که بهترین و کریمانه‌ترین جایگاه‌ در اسلام به زنان داده شده و این حقیقتی است که حتی بسیاری از اندیشمندان منصف و واقع گرای خود غرب نیز به آن معترف هستند.

وی ادامه داد: امروز نیازمند شناساندن و معرفی الگوهای کارآمد و روزآمد موجود در منابع دینی هستیم تا در این‌گونه برنامه‌ها مسیر دستیابی به مبانی تربیتی آنان و زیرساخت‌های لازم در تحقق جامعه‌ خانواده محور، با باز تعریف زنان و دختران آگاه، کنشگر، جریان ساز فراهم شود.

الگوهای کارآمد موجود در منابع دینی را به جامعه معرفی کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha