شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد گفت: نظارت های شورای نگهبان همواره باید دقیق و به گونه ای باشد که مردم بتوانند به این سبک نظارت اطمینان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد و اعضای این شورا به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان، با تاکید بر اهمیت نقش شورای نگهبان در کشور اظهار کرد: مراقبت از مسائل و احکام اسلام، قوانین و مسائلی که نیاز به دقت بیشتری دارد، همواره بر عهده شورای نگهبان بوده که این خود بیانگر اهمیت نقش شورای نگهبان در کشور است.

وی افزود: نظارت مدنی و نظارت اسلامی، دو گونه نظارت موجود در شورای نگهبان است و با توجه به اسلامی بودن جمهوری اسلامی ایران، نظارت اسلامی و دینی با دقت بیشتری در کشور صورت بگیرد و از ایجاد فتنه توسط دشمنان اسلام، جلوگیری شود.

امام جمعه یزد حفاظت شورای نگهبان از اسلام را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایران در راستای تغییر حکومت، تلاش های بسیاری را انجام داده و خواهند داد و اهمیت نقش شورای نگهبان و حفاظت از اعضای شورای نگهبان، برای جلوگیری از فتنه دشمنان به خوبی دیده می شود.

آیت الله ناصری با تاکید بر اهمیت نظارت دقیق در تمام ابعاد موجود در کشور، عنوان کرد: نظارت همواره باید دقیق باشد و به گونه ای باشد که مردم بتوانند به این سبک نظارت اطمینان کنند.

وی افزود: نظر کردن به دو نوع تقسیم می شود، مهمترین نوع به معنای اجتهاد و دقت کردن در کُنه و ریشه مطلب است و باید این سبک نظارت همواره در تمامی مسائل دیده شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت شناسایی نوابغ و نخبه های کشور، اظهار کرد: در زمینه شناخت نخبه های کشور و استعداد های مطرح در علوم و فنون مختلف، باید مرکزی تشکیل شود تا استعدادها و نوابغ کشور را در دوران ابتدایی و کودکی شناسایی کرده و برای پرورش و استفاده از این افراد در راستای نیاز کشور و همسو با استعداد آن ها استفاده شود.

آیت الله ناصری تصریح کرد: شورای نگهبان در راستای تحقق این مهم می تواند بسیار موثر عمل کند و با کمک آموزش و پرورش در زمینه شناخت استعدادهای مطرح در کشور، نسبت به حل مشکلات موجود در جامعه گام مهمی را بردارند.

وی افزود: مدیر و مدبر به شخصی گفته می شود که بتواند در صورت رویارویی با یک مشکل، به سرعت و با دقت بهترین راه حل را پیدا کند و اگر افراد مستعد و نخبه در هر رشته ای در سنین کودکی کشف و استعدادشان پرورش یابد، در آینده ما شاهد روی کار آمدن مدیران و مسئولانی خواهیم بود که در جای درست خود قرار دارند و به سرعت می توانند نسبت به حل مشکلات موجود در زمینه کاری خود بهترین تصمیم و اقدام را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha