شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اسدیه

حوزه/ امام جمعه اسلامیه ضمن ابراز تاسف از اینکه غدیر آن‌گونه که باید و شاید در جامعه معرفی نشده است، گفت: نیازمند انجام یک کار فرهنگی عمیق در بحث غدیر هستیم.

حجت الاسلام حسین عرب امام جمعه شهر اسلامیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: در رابطه با امیرالمومنین(ع) و جریان ولایت سخن بسیار است و مولا علی(ع)، زیباترین نام و ولادت را در طول تاریخ دارند.

وی با بیان اینکه غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست، افزود: غدیر تنها یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه‌ای برای تداوم خط نبوت است.

امام جمعه اسلامیه با اشاره به اینکه غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی، جوشان خواهد بود، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است.

وی از عید غدیر به عنوان عید ولایت یاد کرد و گفت: این عید، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است.

امام جمعه اسلامیه ضمن ابراز تاسف از اینکه متاسفانه غدیر آن‌گونه که باید و شاید در جامعه معرفی نشده است، ابراز کرد: نیازمند انجام یک کار فرهنگی عمیق در بحث غدیر هستیم.

حجت الاسلام عرب ادامه داد: البته در چند سال اخیر در رابطه با غدیر کارهای خوبی انجام شده که نمی‌توان منکر آن شد و از زحمات طلاب و مبلغین، متولیان فرهنگی و رسانه‌ها در این خصوص نباید چشم پوشید.

وی اصل جریان غدیر را، جا انداختن ولایت و حکومت دین بر جامعه دانست و خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغین به دلیل داشتن جایگاه رفیع تبلیغ در بین مردم، دارای نقش اساسی و اولیه در راستای شناساندن فرهنگ غدیر هستند.

امام جمعه اسلامیه تصریح کرد: آنچه مسلم است آن است که مسائل دینی در راس همه مسائل قرار دارد و روحانیون باید در اصل جریان غدیر فعالیت جامع و کاملی داشته باشند.

وی با اشاره به مراسم‌هایی که در ایام قربان تا غدیر در منطقه اسلامیه و شهرستان فردوس انجام شد، گفت: در تمام ایام دهه امامت و ولایت مردم ولایت‌مدار فردوس و اسلامیه اقدام به طبخ غذا و توزیع آن و همچنین برپایی مراسم جشن و سرور کردند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha