شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورامینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورامینی گفت: در جوامع غربی آنچه به عنوان بی حجابی باب شده است محصول تلاش افراد ضد دین در جوامع آنان در نیم قرن اخیر بوده و تا قبل از آن در همان جوامع نیز تقید به حجاب به شکل های مختلف رواج داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی در نشست مدیران گروه های تخصصی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در راستای برنامه ریزی برای پاسخ به شبهات مطرح شده در موضوع حجاب اسلامی در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، گفت: این روزها مبحث حجاب و عفاف و قوانین مرتبط با آن در کشور ما به یکی از سوژه های روز رسانه های مختلف تبدیل شده است و دستاویزی برای دین ستیزان و مخالفان با عفت عمومی گردیده است ؛ مسأله حجاب یک مسأله شرعی است که با فرهنگ ملت ایران عجین شده و نمی توان آن را به یک مساله عرفی تقلیل داد .

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه افزود: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه در خصوص مطالب انحرافی مطرح شده در موضوع حجاب تاکنون توانسته برنامه های مختلفی را برگزار نماید که شاخص ترین آن برگزاری مدرسه تابستانی شبهه پژوهی عفاف و حجاب با حضور ۷ کارشناس برجسته در این حوزه بود و طی آن ابعاد حقوقی، فقهی و تربیتی مسأله حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون غیرت و ناموس با فرهنگ اسلامی و ملی کشور ما ممزوج شده است و در طول قرن های متمادی خانواده های ایرانی بر غیرت ورزی و دفاع از ناموس شهره بوده اند؛ از این رو ترویج بی حجابی به نوعی برای سست کردن ارزش مندی غیرت و ناموس است و اگر دژ حجاب شکسته شود بی عفتی و بی ناموسی رواج خواهد یافت و معماران مقابله با حجاب این هدف شوم را تعقیب می کنند . دلسوزان و مؤمنان باید تلاش کنند این ارزش ها تحت تأثیر بازی های رسانه های دشمن در جامعه اسلامی کم رنگ نشوند.

وی موضوع مواجهه با حرام اجتماعی را یکی از مسائلی مهم مورد بحث دانست و گفت: هم عموم مردم و هم حاکمیت دینی در مواجهه با حرام اجتماعی مسئولیت دارند و بزرگترین خطر، بی تفاوتی و سکوت مردم در برابر گناهان اجتماعی از جمله بی حجابی است. بدیهی است مواجهه با هر حرام و منکر اجتماعی می تواند در دو سطح پیشگیری و رفع آن صورت پذیرد. در این زمینه گروه اخلاق و تربیت مرکز به صورت ویژه چند برنامه محوری را در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی بیان داشت: باید در مقابل شبهات مطرح شده پاسخ متقن و استدلالی داده شود و در بعد رسانه ای به خوبی انتشار پیدا کند.

وی گفت: گاه بی توجهی های صورت گرفته از سوی سازمان های متولی موجب ایجاد فضا برای افراد هتاک به آموزه های دینی شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه اظهار کرد: محوری ترین رویکرد مؤثر در برابر موج مسموم ترویج بی حجابی، ورود مسئولانه عموم مردم، نخبگان و فعالان دانشگاهی و حوزوی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در پایان فرا رسیدن محرم و مجالس عزای حسینی را فرصتی برای ایجاد گفتمان مواجهه منفی با حرام و منکر اجتماعی دانست و افزود:‌ قیام عاشورا حرکتی در احیای سنت های الهی، مقابله با گناهان اجتماعی و جریان سازی در شکستن سکوت نخبگان و مؤثران جامعه در برابر منکرات بزرگ و فراگیر بود.

حجت الاسلام سید نژاد مدیر چند رسانه ای مرکز در این نشست به بیان ابعاد مختلف دسیسه های دشمنان اسلام در جهت کم رنگ نمودن جلوه های اجتماعی دین اسلام پرداخت و گفت: دین مبین اسلام دنبال هیچ اجباری نیست؛ زیرا اجبار با زورگویی همراه بوده و معنای آن با «الزام» متفاوت است. در حالی که اسلام دین رحمت و مهربانی است و حجاب از دیدگاه اسلام یک الزام اجتماعی برای رشد و تعالی جامعه بشری می باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از کلیپ هایی که در فضای مجازی و در رابطه با برخورد با بی حجابان منتشر می شود ساختگی بوده و با سناریوهای هماهنگ شده تولید می گردند.

حجت الاسلام سید نژاد برخی از راهکارهای حل معضل بدحجابی را برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه ها و روش های عملی باید به صورت نظری و تئوریک تدوین شود؛ مثلاً با ارائه مشاوره های درست، ارسال پیامک های انگیزشی و تولیدات رسانه ای می توان به شبهات مرتبط با موضوع حجاب و هجمه هایی که به آن شده بپردازیم.

وی گفت: باید گروه ها و افراد دغدغه مند پای کار آمده و چرایی این امر و چگونگی آن برای همه این افراد تشریح شود.

مدیر چند رسانه ای مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان با نقشه های مختلفی به میدان آمده و در طول سال های گذشته برای اجرای همه آن ها تلاش کرده اند؛ یکی از این سناریوهای دشمن تقابل مردم با مردم در زمینه حجاب و ایجاد دوقطبی باحجاب و بی حجاب می باشد. لازم است دغدغه مندان با هوشیاری با این سناریوها مواجهه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha