چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
سیدمحمدحسین موسوی، برگزیده رویداد ملی نوآیند

حوزه/ برگزیده حوزوی نخستین رویداد ملی نوآیند مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم برگزاری موفق نخستین رویداد ملی نوآیند مرکز پژوهش های مجلس، فرصتی ارزشمند و مغتنم برای طرح نظریه و ایده های طلاب دغدغه مند حوزه های علمیه بود.

سیدمحمدحسین موسوی، برگزیده رویداد ملی نوآیند با موضوع «مقاله ارتقای خبررسانی جمهوری اسلامی با استفاده از خبرگزاری جمع سپار مبتنی بر فناوری بلاک چین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: این مقاله علمی در گروه تولیدی و زیربنایی نخستین رویداد در رتبه دوم قرار گرفت و مورد توجه برگزارکنندگان این رویداد ملی واقع شد.

وی ادامه داد: این مقاله را با همکاری یکی دیگر از طلاب موسسه تخصصی فقه امام کاظم (علیه السلام) آقای مرتضی انصاری به سرانجام رساندیم و موفق شدیم در نخستین رویداد ملی حائز رتبه دوم این رویداد ملی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی شویم.

طلبه برگزیده رویداد ملی نوآیند با اشاره به حضور اولیه بیش از یک هزار طراح و ایده پرداز که نشان از اهمیت و رقابت بالا در این رویداد ملی بود، خبر داد و افزود: پس از چندین مرحله داوری در مرحله نهایی ۳۰ طرح و ایده برتر در گروه های مختلف به اشتراک گذاشته شد که ما با ارائه مقاله «ارتقای خبررسانی جمهوری اسلامی با استفاده از خبرگزاری جمع سپار مبتنی بر فناوری بلاک چین» در گروه تولیدی و زیربنایی این رویداد ملی موفق به کسب رتبه دوم شدیم.

موسوی بر ضرورت برگزاری منظم و گسترده این قبیل رویدادهای نوآورانه و ابتکاری تأکید کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی محل تخصص‌های مختلف است، علاوه بر این رویدادی که مرکز پژوهش های مجلس برگزار کرده است، لازم است اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها حوزوی و دانشگاهی در رفع اشکالات موجود در حوزه تقنین و یا ارائه نظریات جدید، در کمک به مجلس، نقش آفرین باشند و ایده‌های خلاقانه خود را به مجلس ارائه دهند تا در روند قانونگذاری مورد استفاده قرارگیرد.

طلبه برگزیده نخستین رویداد ملی نوآیند اظهارکرد: رویداد ملی نوآیند یکی از اولین‌ها بود که در عرصه نورآورانه و خلاقانه توانست رقابتی به منظور تمرکز بر مسائل آینده، که حکمرانی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شکل بدهد. مسائلی در حوزه‌های جدید همچون بلاکچین، متاورس و رمزارزها که مطمئناً حکمرانی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

موسوی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های اسلامی مجلس در واقع قوه متفکر مجلس است، افزود: رویداد ملی نوآیند در حوزه مسئله شناسی کار را جلو می‌برد و اگر کشور دچار روزمرگی شده باشد در این رویداد، از ظرفیت نخبگانی که دغدغه عمومی و ذهن خلاق دارند، اما در فضای سیاست نیستند، استفاده ای بهینه خواهد شد.

برگزیده رویداد ملی نوآیند پیشنهاد داد: با توجه به استقبال محققان و پژوهشگران در سراسر کشور از این رویداد نو و جدید اگر برای رویداد ملی نوآیند یک دبیرخانه دائمی ایجاد شود تا از این طریق شبکه نخبگان را به منظور ارائه ایده‌ها در جهت حل مسائل آینده حکمرانی کشور تقویت کرده و در پایان هر سال یک نظام مسائل را به عنوان کلام اندیشه ای ارائه دهد، اقدامی ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha