پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام سید حسین موسوی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد گفت: هفته اول ماه محرم را به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری کرده‌اند، چرا که این دو فریضه مهم به معنی واقعی کلمه مغفول واقع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید حسین موسوی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد در نشست فعالان شورای قرآنی شهر مادوان که در اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم گفت: از ظرفیت ماه محرم برای بحث آموزش و ترویج بیشتر قرآن کریم استفاده کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد ادامه داد: در سیره اهل بیت(ع) مشاهده می شود که انس با قرآن دارای جایگاه رفیعی است، لذا این ضروری است که در عزاداری‌های اهل بیت(ع) نیز برای تلاوت قرآن وقت بگذاریم، چرا که این مسئله یکی از مستحباتی بوده که امام حسین(ع) نیز در شب عاشورا انجام داد.

موسوی با بیان روایتی از امام حسین(ع) که فرمودند من از روی سرگرمی، شرارت و خوشگذرانی خانه و کاشانه خود را ترک نکردم‌ مگر اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم، افزود : به همین خاطر هفته اول ماه محرم را به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری کرده‌اند، چرا که این دو فریضه مهم به معنی واقعی کلمه مغفول واقع شده‌اند.

وی افزود: آن چیزی که از مربیان و قرآن‌ آموزان انتظار می‌رود این است که قرآن و عترت را با هم ترویج دهند. اگر از امام حسین(ع) صحبت کنیم، اما منویات قرآنی ایشان را معرفی نکنیم در واقع نتوانسته‌ایم نهضت و قیام عاشورا را بیان کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: باید خطبه‌های اباعبدالله(ع) را از مدینه به مکه و از مکه به سمت کوفه را برای مردم تشریح کنیم. اگر ما مبلغین و مربیان نتوانیم پیام عاشورا را به‌ خوبی منتقل کنیم همین ولنگاری اخلاقی که در جامعه به وجود آمده است رخ خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha