شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1037166
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
حجت الاسلام سعیدی جدا

حوزه/ حجت الاسلام سعیدی جدا گفت: وظیفه طلاب و روحانیون تربیت افرادی است که بتوانند ستونی برای خیمه انقلاب حضرت مهدی(عج) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محسن سعیدی جدا، امروز در دومین روز مراسم عزای حسینی که در مدیریت حوزه علمیه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظیفه و رسالت فعلی ما طلاب و روحانیت، زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، این زمینه سازی ظهور مهم است، چون غیبت کبری شکل گرفته و به درازا کشیده شده است.

وی وظیفه خواص شیعیان را برای زمینه سازی ظهور، نیروسازی و تربیت دانست و به این روایت از امام رضا(ع) استناد کرد و گفت: «قَالَ: سَأَلْتُ عَلِیَّ بْنَ مُوسَی اَلرِّضَا عَلَیْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ یَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ أَخْبِرْنِی عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَمُ لِمَ لَمْ یُجَاهِدْ أَعْدَاءَهُ خَمْساً وَ عِشْرِینَ سَنَةً بَعْدَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ثُمَّ جَاهَدَ فِی أَیَّامِ وِلاَیَتِهِ» از امام رضا(ع) پرسیدم که چرا امام علی(ع) در ۲۵ سال خانه نشینی بعد از پیامبر(ص) جهاد نکردند و بعد از رسیدن به ولایت جهاد کردند؟

حجت الاسلام سعیدی جدا طبق روایت کم بودن یاران امیرالمومنین(ع) بر علیه دشمنان امام علی(ع) را علت عدم قیام دانست و افزود: در ادامه روایت خودش توضیح می‌دهد که امام علی(ع) در این قضیه عدم قیام به پیامبر گرامی اسلام(ص) اقتدا می‌کند، همچنان که پیامبر(ص) ۱۳ سال در مکه و ۱۹ ماه در مدینه بر علیه دشمنان خودشان قیام نکردند، امام علی(ع) ۲۵ سال قیام نکرد، چرا؟ در ادامه روایت آمده است: «وَ ذَلِکَ لِقِلَّةِ أَعْوَانِهِ عَلَیْهِمْ» یارانی که بر علیه دشمنان باشد، کم بودند.

مسئول شبکه خبرنگاران خبرگزاری حوزه در گیلان ادامه داد: هر جا که یارانی علیه دشمنان وجود داشت، ائمه اطهار علیهم السلام در مقابل حاکم جور بیکار ننشسته‌اند، اما زمانی که یار در مقابل دشمن نباشد، ائمه اطهار هم اسمی از قیام نبردند، البته فرق دارد داشتن یار، و یار در مقابل دشمن، چه بسا خیلی‌ها در کربلا امام حسین(ع) را قبول داشتند، اما یار در مقابل دشمن امام حسین(ع) نبودند، بلکه در مقابل خود امام ایستادند.

وی تصریح کرد: با توجه به روایت گفته شده، وظیفه فعلی ما طلاب و روحانیت، تربیت افرادی است که بتوانند ستونی برای خیمه انقلاب حضرت مهدی(عج) باشند، چرا که امثال بنی صدر و رجوی و امسال این افراد تحمل بار خیمه انقلاب حضرت مهدی(عج) ندارند، باید افرادی تربیت کنیم که بتوانند مثل مالک اشتر باشند و دچار فتنه نشوند.

حجت الاسلام سعیدی جدا اضافه کرد: این که حضرت نوح(ع) بیش از ۹۰۰ سال دست به تربیت و نیروسازی زد و در نهایت هم نتیجه آنچنانی نگرفت، علتش این بود که می‌خواست افرادی تربیت کند که در فتنه‌ها مثل ستونی استوار باشند و دچار لغزش نشوند؛ تربیت این‌گونه افراد سخت‌تر از تربیت امثال بنی صدر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha