شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لبیک یا حسین

حوزه / مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: ماه محرم فرصت گرانقدری برای رشد معنویت و انسانیت است که لازم است به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام غلامحسن شهسواری مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین عصر امروز در مجلس سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد المهدی(عج) مینودر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هدف قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بوده است و این مهم به اندازه‌ای نزد امام با اهمیت بود که با بدن مجروح به نماز ایستادند.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به اینکه در روز عاشورا، امام حسین(ع) در میدان جنگ و نبرد با دشمنان دین، قرآن و عدالت، نماز ظهر و عصر را در زیر تیرهای جنگی آنها اقامه کردند، گفت: درس‌های نهضت امام حسین(ع)، تاریخ و جغرافیایی به وسعت همه بشریت و جهان دارد و هرگز نمی‌توان آن را محدود کرد.

وی افزود: در سایه پیروی از نهضت عاشوراست که ارزش‌های دفاع مقدس ادامه دارد، چرا که عاشورا یک اتفاق عادی نبود، بلکه درسی از نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان بوده است.

مسئول دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: اینکه امام حسین(ع) اسوه است، به این معناست که باید ایشان را در زندگی سرمشق خود قرار دهیم و سبک زندگی خود را مبتنی بر زندگی آن حضرت سامان دهیم.

وی با بیان اینکه لازم است تا شناخت کاملی از عقاید، افکار، سنت، سیره عملی و رفتاری امام حسین(ع) را به دست آوریم، خاطر نشان کرد: ماه محرم فرصت گرانقدری برای رشد معنویت و انسانیت است که لازم است به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha