شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین انجوی نژاد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان فارس با بیان اینکه  آسایش دنیای مدرنیته لزوما آرامش برای بشر به  همراه ندارد گفت: آمار بالای روزانه مصرف قرص آرام بخش در کشورهای متمدن تا روزی ۷ تن و ظهور فرقه های معنویت جدید و ورزش های معنوی مانند یوگا برای کسب آرامش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سیدمحمد انجوی نژاد، شامگاه دوشنبه در مراسم عزای حسینی محرم در مدرسه علمیه امام صادق(ع)چهارباغ اصفهان با اشاره به نسبت بین فقر و ثروت و ایمان و کفر در کسب آرامش و طرح پرسش هایی در این باره، اظهار کرد: آرامش و آسایش دو مقوله جدا از هم هستند که عمدتا بشریت جای آنها را با هم اشتباه می گیرد.

وی افزود: امروزه شیپورهای رسانه ای جهانی دائم بر سر بشریت می کوبند و قصد دارند با فشار تبلیغاتی ما را به این باور برسانند که امکانات و آسایش جسمی، آرامش می آورد، درحالی که تجربه نشان می دهد اینگونه نیست.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان فارس با اشاره به مصادیق تبلیغات گسترده در جهان، گفت: علت این امر بسیار ساده است، هلدینگ ها برای پول داد می زنند تا جنس آنها فروش برود، البته ممکن است وسایل زندگی و آسایش باعث آرامش نیز بشود که ما این موضوع را رد نکردیم.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی جملاتی درباره فساد امپریالیستی یا سرمایه داری دارد و می گوید «اینها تو را از این سراب به آن سراب می کشانند تا کالای آنها فروش برود » اساسا در تبلیغات غربی از نظر فقهی غش وجود دارد.

مسئول کانون فرهنگی و مذهبی رهپویان وصال شیراز با تاکید بر اختیار انسان در انتخاب سبک زندگی، تصریح کرد: اگر قرار باشد کسی درباره سبک زندگی ما و مدل انسانیت انسان نظر بدهد، آن کسی که بهترین نظر را دارد کسی است که ما را خلق کرده است، لذا خداوند در قرآن کریم اتمام حجت کرده و فرموده "إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا"، یعنی به عنوان خالق، راه را نشان می‌دهم، اگر می خواهید گوش بدهید یا ندهید.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در آیات قرآن فرموده، انتخاب آخر با انسان است، همچنین تاکید دارد که انسان دنیای خود را بسازد، بنابراین همه چیز لازم درباره سبک زندگی بیان شده است.

حجت الاسلام انجوی نژاد با اشاره به آمار بالای افسردگی و مصرف آرام بخش در کشورهای مرفه جهان گفت: آمار روزانه مصرف قرص آرام بخش در کشورهای متمدن روزی ۷ تُن است و فنلاند با ۴ میلیون جمعیت اکنون رتبه اول جهانی در خودکشی را دارد.

وی ظهور فرقه های معنویت جدید را از نشانه های نبود آرامش در بشر امروز عنوان کرد و ادامه داد: گمشده جهانی در قرن بیست و یکم ویکی از دلایل اصلی ظهور فرقه های معنویت جدید و ورزش های معنوی مانند یوگا و مدیتیشن، رسیدن به آرامش است.

وی افزود: در قرآن کریم راهی که انسان را چند قدم به آرامش برساند، بیان شده درآیه ۳۰ سوره فصلت "إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُون"َ (کسانی که گفتند محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند که دیگر هیچ ترسی و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد ) به این امر اشاره شده است.

مسئول کانون فرهنگی و مذهبی رهپویان وصال شیراز خطاب این آیه را همه مردم جهان بیان کرد و گفت: در این آیه ِانَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ یعنی هر کسی که در هر جای جهان با هر دینی به الله اعتقاد دارد، یعنی آیه شریفه فقط با مسلمانان نیست، بلکه با موحدان عالم است.

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به آرامش از نظر معنوی در قرآن، استقامت است، افزود: خداوند در این آیه می فرماید إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا ، بعد از یک برهه استقامت، نوبت خداوند در کمک بشر است، (نزول فوج فوج ملائکه برهمین آدم )

حجت الاسلام انجوی نژاد نتیجه این استقامت را بر اساس آیه شریفه از بین رفتن ترس و غم عنوان کرد و گفت: فرستادگان خداوند به پاس استقامت انسان، ترس و غصه را از دل انسان می برند، یعنی دو مشکل اساسی و دو مانع اصلی امروز جهان در مقابل آرامش که ترس و غم هست، از دل انسان زدوده می شود.

وی افزود: این فرایند خلقت است که ملائکه به دستور خداوند نازل می شوند و خوف و غم را می گیرند، بردن خوف با چه کسی است؟ ما چقدر غم های بی دلیل داریم که اصلا نمی دانیم علت آن چیست.

مسئول کانون فرهنگی و مذهبی رهپویان وصال شیراز عنوان کرد: خداوند خطاب به بشرفرموده من نه تنها با آسایش مخالف نیستم، بلکه دستور به فراهم کردن آسایش خود در دنیا می دهم و اگر تو را خلق کردم می گویم مدل اینگونه است، یعنی إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ به خدایی من اعتراف کنید، بعد از آن که اعتراف کردید، فشار شیطان می آید، در این فشار کمی استقامت داشته باشید، پس از آن نوبت من است کمک کنم و ملائکه را بر انسان نازل می کنم.

وی خاطر نشان کرد: خداوند می فرماید بنده مومن من باید آرامشی داشته باشد که اگر زمانی آسایش نداشت این آرامش حفظ شود و اگر یک زمان آسایش داشت، مست نشده و طغیان نکند.

حجت الاسلام انجوی نژاد یکی از بهترین راه های رسیدن به آرامش از جنبه معنوی که استقامت را به ویژه برای شیعیان بالا می برد، مکتب امام حسین علیه السلام بیان کرد و گفت: یک سفر، یک جلسه یا یک زیارت که می روید می بینید برای مدت زیادی آرام هستید، البته اعتقاد ما بر این است که کشتی نجات حسین(ع) سریع تر است و پس از شب دهم، احساس می کنید، که خداوند یک سری مراقبت های ویژه ای از انسان خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha