چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: از یک سو شاهد شیعه انگلیسی و از سوی دیگر سنی آمریکایی در جهان اسلام هستیم، که این دو ساخته اتاق فکر استعمار پیر انگلیس هستند، بنابراین هرگونه تندروی در دین خروجی‌ای جز، وهابیت، داعش، القاعده و... ندارد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: بی گمان محبت و عشق مردم اهل سنت مانند شیعیان به اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) است و این امام برای همه ما الگوی دینداری و ایثار و جهاد فی سبیل الله است.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: برخی افراد از روی بی خردی و عدم بصیرت می خواهند که نه تنها نهضت عاشورا را در قالب یک زمان خاص محدود کنند، بلکه تلاش دارند که نوه رسول خدا (ص) و قیامش را تنها مختص به تشیع بدانند که این یک اشتباه بزرگ است که تنها در این میان دشمنان وحدت مسلمین از این طرز فکر نادرست بهره می برند.

این عالم اهل سنت گفت: حرکت امام حسین (ع) علیه دستگاه ظلم و جور حرکتی جهانی است و مرزهای اسلام را درنوردید، بنابراین نه تنها مکتب عاشورا متعلق به اهل تشیع و اهل سنت است، بلکه متعلق به همه آزادیخواهان جهان می باشد.

ماموستا خدایی عنوان کرد: بی گمان اگر اهل سنت محبت اهل بیت علیهم السلام را در دل نداشتند هرگز در مناجات و نماز «الهم صلی علی محمد و علی آل محمد» را نمی گفتند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: رسول اکرم (ص) درباره اهل بیت خویش می فرمایند:« اگر کسی مرا دوست داشته باشد ولی با اهل بیت من دشمن باشد، این معنا ندارد چون اهل بیت رسول الله مثل من هستند»، بنابراین با توجه به این حدیث هر کسی حضرت محمد (ص) را رسول و نبی خود می داند بی شک به اهل بیت ایشان هم ارادت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جریان های مختلفی به دنبال ایجاد تحریف در بین مذاهب اسلامی هستند، تاکید کرد: از یک سو شاهد شیعه انگلیسی و از سوی دیگر شاهد سنی آمریکایی در جهان اسلام هستیم، که این دو ساخته اتاق فکر استعمار پیر انگلیس هستند، بنابراین هرگونه تندروی در دین خروجی‌ای جز وهابیت، داعش، القاعده و... ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha