چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: جهاد تبیین بیان حقیقت و اساس مسائلی است که گرفتار تحریف شده است.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: برای جهاد تبیین دو وجه ضرورت دارد. یکی بر اساس معنای خاص آن که مبارزه با دشمن است و دیگری بر اساس معنای عام برای تبیین حقیقت است.
وی افزود: کنشگران باید وارد میدان شوند و در برابر ابهاماتی که ایجاد شده است تلاش مضاعف داشته باشند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین بیان داشت: ایشان با بیاناتشان تلنگری به جامعه وارد کردند مخصوصا کسانی که در مسائل فرهنگی تلاش می کنند باید کار جهادی کنند.
وی افزود: جهاد تبیین حرکت به سوی کشف حقایق است باید تحول انقلابی در بیان حقایق از خودمان نشان دهیم برای مخاطبان آگاه ، نیاز به توضیح نیست ولی تامل در علت آن خالی از لطف نیست.
درویشی به کارکرد رسانه در این جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: باید حرکتی جهادی صورت بگیرد تا بتواند انتقال معانی از نظر ماهیتی، کیفیتی و کمیتی داشته باشند.

وی بیان داشت: حقیقت ثابت و در دسترس نیست بلکه باید برای تحقق آن حرکت کرد و در این حرکت که داریم گرفتار جنگ روانی از سوی دشمن هستیم. ما نباید چشمانمان را به سوی حقیقت ببندیم. دشمن برای مبارزه با دین ما استاد تحریف است البته این امر موضوع جدیدی نیست دشمنان در طی تاریخ به تحریف حقایق می پرداختد.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان دنبال تبدیل روحیات روانی به عملیات میدانی هستند گفت: سیاه نمایی، نفرت پراکنی، یاس آفرینی، تشویش اذهان عمومی و اعتماد زدایی در عملیات رسانه ای تحقق پیدا کرده و هر کدام ابزار مخصوص به خود را نیاز دارد تا به اهداف خود دست پیدا کنند اصلی ترین حرکتی که می توانیم در این زمینه انجام دهیم شناسایی چگونگی روش های تبلیغی است.
استاد حوزه خاطر نشان کرد: در روش های تبلیغی و هدایت نیاز به حرکت جهادی است که باید همه در یک شکل هماهنگ بتوانند فتنه های دشمنان را خنثی کنند که این امر نیاز به آگاهی و بصیرت افزایی دارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha