پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تسلیت

حوزه/ دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شهیدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه در پی درگذشت استاد شهیدی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

خبر رحلت اندوهبار و فقدان دانشمند قرآن‌پژوه و مؤلف آثار گران‌سنگ علمی به‌ویژه کتاب‌های آموزشی قرائت و تجوید قرآن کریم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور رحمة الله علیه موجب تألم و تأثر فراوان شد.

آن مرحوم عمر بابرکت خود را در راه نشر و ترویج معارف الهی صرف کرد و از پیشکسوتان علوم قرآن و صاحب سبک و نظر در علوم و فنون قرائات بود.

«روان‌خوانی و صحت قرائت نماز»، «تجوید قرآن کریم»، «سبک‌شناسی تلاوت»، «تجوید آسان»، «روان‌خوانی و تجوید قرآن»، «اصول قرائات سبعه» و «توضیحات وقف و ابتدا» از جمله آثار ماندگار این روحانی سختکوش است که برای همیشه روشنایی‌بخش راه مشتاقان معارف قرآنی شده است. ازاین‌رو به‌حق درگذشت ایشان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر در عرصۀ تألیف و تحقیق این حوزه از آموزه‌های قرآنی به شمار می‌آید.

دفتر تدوین متون حوزه‌های علمیه رحلت این خادم‌القرآن الکریم را به جامعۀ قرآنی کشور، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان و خانوادۀ گرامی‌شان و حوزه های علمیه و طلاب ایرانی و غیر ایرانی تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای این روحانی بافضیلت و اخلاق‌مدار رضوان و رحمت واسعه، و برای بازماندگان معزّی صبر و اجر فراوان مسئلت می‌کند. در پایان امید دارد که مسیر علمی و تحقیقی ایشان با قوت هرچه بیشتر تداوم یابد.

دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha