سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
میثاق طلبگی

حوزه/ حجت الاسلام حسنی با بیان آیه «کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ»، گفت: جان باید از این عالم طبیعت کنده شود و هیچ استثنائی ندارد، لذا بهتر این است که انسان قبل از فرا رسیدن مرگ از این عالم کنده شود و به طرف خداوند تبارک و تعالی سیر و سلوک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید رضا حسنی، معاون تهذیب مدرسه علمیه مهدویه رشت، شب گذشته در هیئت عزاداری طلاب جدید الورود که در دیلمان به سر می‌برند، با اشاره به آیه شریفه قرآن «لَقَدْ کُنْتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هَذَا فَکَشَفْنَا عَنْکَ غِطَاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ؛ تو از این امر آخرت در غفلت بودی، پس ما پرده ات را کنار زدیم، پس چشمانت امروز تیزبین است.» (۲۲ سوره مبارکه ق) اظهار داشت: غفلت انسان در عمیق و فراگیر است، «فِی غَفْلَةٍ»، دنیا و زیبایی‌های آن بر روی انسان پرده غفلت می‌اندازند، هر چقدر زرق و برق بیشتر، غفلت بیشتر؛ غفلت بیشتر در طبیعت دنیا قرار دارد، اما سرای آخرت سرای هوشیاری است. «فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ».

وی با بیان آیه شریفه «کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ»، گفت: این جان باید از این عالم طبیعت کنده شود و هیچ استثنائی ندارد، و بهتر این است که انسان خودش قبل از فرا رسیدن مرگ از این عالم کنده شود و به طرف خداوند تبارک و تعالی سیر و سلوک کند.

حجت الاسلام حسنی، کنده شدن جان را به زخم مریض تشبیه کرد و افزود: اگر پانسمان زخم مجروح توسط شخصی که خصومتی با او دارد، تعویض گردد، قطعاً طوری انجام می دهد که نه تنها زخمش خوب نشود، بلکه بدتر هم می‌شود، اما اگر این پانسمان را به خود مریض بدهند، طوری عوض می‌کند که هیچ آزار و اذیتی نداشته باشد، بنابراین، خداوند تبارک و تعالی نوع زندگی کردن در این دنیا را در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است، می‌توانیم به دنیا وابسته شویم و جان دادن برای ما سخت باشد و می‌توانیم از همین الان این وابستگی را کنار بگذاریم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مهدویه رشت ادامه داد: اگر کسی بعد از چهار سال سیر و سلوک کردن بگوید که چشمانش به روی حقیقت باز نشد و به جایی نرسید، باید به نصیحت حضرت امام خمینی(ره) گوش کند که فرمود: «مهم این است که از این چاه کنده شویم. اگر هم نرسیدیم، در عالم برزخ می رسانند، ولی وای به حال کسی که در حال سکون باشد، او در عالم برزخ هم در حال سکون خواهد بود.»
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha