شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معصومه نصیری

حوزه/مدرّس و پژوهشگر رسانه بر لزوم توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی در تولید و پخش برنامه های استعدادیابی صداوسیما تأکید کرد.

دکتر معصومه نصیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به موفقیت برنامه هایی چون "عصر جدید" و "حسینیه معلی" اظهار داشت: بی شک برنامه های مربوط به شناسایی و معرفی استعدادها اگر بر اساس شاخص های درستی از حیث فرمی و محتوایی ارایه گردند، موفق خواهند بود، ضمن آن که نباید از یاد ببریم که توجه به فرامتن و عنایت داشتن به اتفاقات فرهنگی جامعه در این رابطه بسیار مهم است.

وی افزود: از سوی دیگر ما نباید برنامه هایمان به گونه ای باشد که صرفاً برای گروه یا طیف خاصی باشد و همچنین می بایست نسبت به خروجی و دستاوردهای آن برنامه نیز اشرافیت لازم را داشته باشیم و این که از تماشای آن برنامه به مخاطب چه حس و یا پیامی منتقل می گردد.

وی گفت: بنده به شدت معتقدم که برنامه سازان رسانه ملی نباید از تحولات روز جامعه بی توجه باشند و به خصوص در رابطه با تولید برنامه های استعدادیابی، این آگاهی و اشرافیت به مباحث روز جامعه بسیار مهم و کلیدی است.

نصیری بیان داشت: در شبکه های مختلف صداوسیما می توان از ظرفیت بچه های خوب و توانمند کشورمان در راستای استعدادیابی بهره برد و البته به این نکته هم توجه داشت که استعداد فقط به معنای نشان دادن توانمندی نیست اما پیوست های فرهنگی و شخصیتی و اعتقادی نیز در این قضیه دخیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha