شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش

با آغاز رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور پیام اقتدار و هشدار به دشمن مخابره شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، با شرکت بیش از ۱۵۰ پهپاد در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور آغاز شد.

دقت و قدرت تسلیحات، میزان مداومت پروازی، قابلیت‌های سامانه‌های هدایت و کنترل و توانمندی‌های رزمی پهپادها، انتقال تجربه به نیروهای جوان، تمرین آموخته‌ها و افزایش آمادگی‌های رزمی برای مقابله با تهدیدات از اهداف برگزار این رزمایش اعلام شده است.

تیزر رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار سیاری: ایران از کشورهای موفق در حوزه طراحی و ساخت پهپاد است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اهداف رزمایش مشترک پهپادی ارتش، گفت: پهپادهای جدیدی که کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور تولید شده است در این رزمایش مورد آزمایش قرار می گیرند .

به گفته معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، دقت و قدرت تسلیحات، میزان مداومت پروازی، قابلیت‌های سامانه‌های هدایت و کنترل و توانمندی‌های رزمی پهپادها از جمله مواردی است که در این رزمایش مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش انتقال تجربه به نیروهای جوان، تمرین آموخته‌ها و افزایش آمادگی‌های رزمی برای مقابله با تهدیدات را از دیگر اهداف و ویژگی‌های رزمایش عنوان کرد و گفت: این تنها قسمتی از توان پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با مأموریت‌های مختلف شناسایی، مراقبت و رزمی در حال اجرای عملیات هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: از دیگر ویژگی‌های رزمایش جلوه‌های اقتدار حضور و واگذاری مسئولیت به قشر جوان خلاقی است که با انگیزه، عشق و علاقه در ساخت انواع پهپاد و ملزومات ارتباطی و انواع تسلیحات آن همت گمارده و همواره در این رزمایش‌ها در صحنه مدیریت و فرماندهی در میدان خوش درخشیده‌اند.

امیر دریادار سیاری درباره علت برگزاری این رزمایش در مقطع زمانی کنونی، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش‌های متعدد در برنامه‌های آموزشی و سالیانه خود پیش‌بینی کرده و ما همواره از ابتدای سال رزمایش‌هایی را در رده‌های مختلف انجام داده‌ایم.

به گفته امیر دریادار سیاری، جهموری اسلامی ایران در ساخت انواع تجهیزات و مهمات شامل پهپاد و تسلیحاتی بر روی پهپادها استفاده می‌شود، حرف برای گفتن دارد و از کشورهای موفق در حوزه طراحی و ساخت پهپاد است.

فیلم گزارشی از رزمایش پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha