شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید کاری کنیم عظمت اربعین حسینی (ع) بیش از پیش دیده شود و حتی شده یک نفر بیشتر در مسیر اربعین قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار فعالین و موکب داران اربعین حسینی (ع) گفت: اهمیت اربعین بر کسی پوشیده نیست، باید کاری کنیم عظمت اربعین حسینی (ع) بیش از پیش دیده شود و حتی شده یک نفر بیشتر در مسیر اربعین قدم بردارد.

وی ادامه داد: حرکت اربعین از کربلا شروع شده و به انتظار ظهور امام زمان (عج) می‌انجامد؛ این مسیری که ما از هر کجا به سمت کربلا حرکت می‌کنیم یک توقفگاه بزرگ بوده و مقصدش کربلای معلی است، اما آنجا که خستگی‌ها را رفع کردیم، طولی نمی‌کشد قدس، مقصد بعدی حرکت بزرگ و حماسی اربعین امام حسین (ع) باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: باور کنیم در سفر اربعین یک چیزهایی پیدا می‌شود که معلوم می‌کند هیچ چیز این سفر دست ما نیست، گویا یک دست‌های دیگری کار را مدیریت می‌کنند، باید به این‌ها امیدوار بود، البته این دلیل نمی‌شود که ما کار را زمین بگذاریم، هر کاری بتوانیم باید برای تسهیل امر بازگشت عزیزانمان از این سفر انجام دهیم اما به این هم دل ببندیم که کار را خود شهدا مدیریت می‌کنند، این حرکت بزرگ‌ترین اجتماع خودجوش مردمی در دنیاست، هیچ کجای دنیا ما چنین چیزی نداریم که این همه جمعیت به سوی یک نقطه حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: افتخار می‌کنم انگیزه‌های خوب و دغدغه‌های ارزشمند تک تک شما را می‌بینم و می‌شنوم، خدا ان‌شاءالله دست ما را بگیرد چون امام حسین (ع) حامی این سفر معنوی است؛ رهبر معظم انقلاب نیز از این سفر حمایت می‌کنند، دعای مؤمنین و خانواده شهدا و خانواده شهدای حرم نیز حامی این سفر است. از همه عزیزان تشکر می‌کنیم، امیدواریم خدا از همه شما قبول کند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سید امید برزگر، دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، از آمادگی ۶۲ موکب مردمی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: هشت موکب نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

حرکت اربعین از کربلا شروع شده و به انتظار ظهور امام زمان (عج) می‌انجامد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha