یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره تراتیل سجادیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی الکربلایی در جشنواره تراتیل سجادیه به اسباب و انگیزه برگزاری این جشنواره پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) در جشنواره تراتیل سجادیه که در صحن حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار می‌شود، به اسباب و انگیزه برگزاری این جشنواره پرداخت.

وی اشاره کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها که به میراث امام سجاد (ع) و دعای ایشان در صحیفه سجادیه اهتمام می ورزد، به دلایل متعددی بود از جمله آنها؛ غفلت بسیاری از اعضای جامعه از گنج های معرفتی، روحی و تربیتی است که بسیاری از اقشار جامعه در سایه چالش های فکری و اجتماعی به آن نیاز دارند و همچنین فرصتی برای پژوهشگران و محققان است تا به صحیفه سجادیه اهتمام بورزند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی با بیان اینکه جامعه اسلامی به خاطر خطرات اجتماعی و اخلاقی با چالش هایی مثل ورود فرهنگ های متنوع در میان مسلمانان و اوضاع اجتماعی که با اصالت فکری جامعه اسلامی متناسب نیست، رو به رو بود، گفت: امام سجاد (علیه السلام) توانستند بر ارتباط عبودیت میان مسلمان و خالق محافظت کنند. امروز ما با همین چالش ها از جمله چالش های اخلاقی، انسانی و اجتماعی مواجه هستیم، لذا سوق دادن جامعه سمتی که صحیفه سجادیه را به عنوان یک نقشه راه فکری، اجتماعی و اعتقادی انتخاب کند، امری ضروری به شمار رفت.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: از مزایای صحیفه سجادیه این است که معارف دینی و استقامت الهی و فضایل اهل بیت (علیهم السلام) را در کنار مکارم اخلاق جمع می آورد.

وی بیان داشت: امام زین العابدین (ع) در صحیفه سجادیه، تربیت اخلاقی، انسانی و اجتماعی را به عنوان روشی برای آشکار ساختن تمام عیوب نفس انسان استفاده کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha