شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مصاحبه با رئیس دانشگاه قم

حوزه/ رئیس دانشگاه قم گفت: با توجه به احساس نیاز و دغدغه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه به منظور تحصیل در دانشگاه قم، بحث تحصیل با شرایط ویژه را از وزارت علوم پیگیری خواهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه قم در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه‌ در گفت وگو با این رسانه، اظهارکرد: خدا را شاکریم که همراه با همکارانمان امروز این توفیق را پیدا کردیم که بازدیدی از خبرگزاری رسمی حوزه‌های علمیه و هفته نامه افق حوزه داشته باشیم و خدمت دوستان، خدا قوت عرض کنیم.

وی افزود: بحمدالله هم به لحاظ جامعیت و عمق بخشی فعالیت‌های رسانه‌ای، خبرگزاری حوزه شرایط بسیار مطلوبی دارد و با ایجاد بخش‌های متعدد می‌تواند وسعت زیادی را در داخل و خارج از کشور تحت پوشش خبری و رسانه ای داشته باشد و غیر از آن، مسیر، مسیر بسیار خوب، صراط مستقیم، مسیر انقلاب اسلامی و مسیر اهل‌بیت(ع) را درپیش گرفته است و امید داریم با توجه به قله‌هایی که در پیش‌رو وجود دارد، این رسانه دینی بتواند یکی پس از دیگری آنها را فتح کند.

خبرگزاری حوزه و پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: رسالت خبرگزاری حوزه در پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی بسیار اثربخش و مهم است بطوریکه می‌تواند با پوشش خبری مناسب و تاثیرگذار گام‌های خوبی را در این مسیر بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز صداقت را شاکله اصلی رسانه حوزه دانست و تصریح کرد: با صداقتی که رسانه رسمی حوزه‌های علمیه دارد، توانسته هم اعتماد سایر خبرگزاریها و هم عموم مردم را بدست بیاورد و لذا باید همیشه سعی کرد از مسیر صداقت و انصاف خارج نشد و صداقت را به عنوان یک اصل اساسی، محور فعالیت ها قرار داد.

وی تأکید کرد: وقتی صداقت در رسانه به یک اصل محوری تبدیل شود به تبع آن این اعتمادها پیش می‌آید و موجب ترقی و پیشرفت بیش از پیش در جایگاه حرفه ای خود می شود و ان شاءالله این حضور و آشنایی نقطه عطفی برای تعاملات و توسعه همکاریهای متقابل میان دانشگاه قم و رسانه رسمی حوزه های علمیه باشد.

سیاست وزارت علوم، بین‌المللی شدن دانشگاه‌هاست

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه قم گفت: در حال حاضر سیاست وزارت علوم در زمینه بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، تقویت شده است بطوریکه در این راستا، تبادل استاد، دانشجو، همکاری‌های مشترک پژوهشی و مشکلات مشترکی که در کشورهای مختلف مخصوصاً اسلامی وجود دارد، ارائه راه‌حل‌های مشترک، همکاری‌ها و همایش‌های مشترک در حال انجام و شکل گیری است و این خود باعث، هم‌افزایی بیشتر بین دانشگاه‌های جهان به ویژه کشورهای اسلامی شده است و این بعد بین‌المللی شدن موجب می‌شود که هم اساتید و دانشجویان ما بتوانند دید بازتری نسبت به جریانات امت اسلامی داشته باشند.

رئیس دانشگاه قم افزود: در دانشگاه قم چند سالی است که پذیرش دانشجویان خارجی صورت می پذیرد و در سال‌های اخیر این پذیرش با رشد جهشی مواجه بوده که ان‌شاءالله بتوانیم در این عرصه کیفیت را فدای کمیت نکنیم. گرچه به فکر ارتقای کیفیت بیش از پیش هستیم که کیفیت در عرصه‌های مختلف محفوظ بماند و ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز در پاسخ به سوال ایجاد ظرفیتی ویژه طلاب علاقه مند ادامه تحصیل در دانشگاه قم، اظهارکرد: پرسش خوبی را مطرح فرمودید، در اساسنامه دانشگاه قم آمده که تعداد ۶ نفر از هیأت امنای دانشگاه قم باید از جامعه مدرسین باشند که هستند ولی به لحاظ پذیرش دانشجو صرفا ما از طریق کنکور سراسری مجاز هستیم که دانشجو پذیرش کنیم، چه در سطح کارشناسی، چه ارشد، چه دکتری. البته با توجه به احساس نیازی که از سوی طلاب معظم شده است، ممکن است با توجه به تعاملاتی که وجود دارد در این زمینه تلاش و پیگیری هایی را انجام دهیم که آیا به ما مجوز پذیرش دانشجو از طریق غیر کنکورهای سراسری را می‌دهند یا خیر، چراکه دانشگاه قم وجهه دولتی دارد و کل دانشگاه دولتی از طریق کنکور پذیرش می‌کنند، ولی می‌شود حالا که فرمودید یک مطالبه‌ای وجود دارد، در این زمینه ما تلاش می کنیم تا ببینیم آیا مقررات اجازه چنین کاری را به ما می‌دهد یا نه؟

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha