سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
نشست اسناد یزد

حوزه/ در ادامه مستند سازی آثار بیوت علمای یزد در آرشیو ملی استان مستندسازی آثار بیت خاندان علومی یزدی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در ادامه برنامه مستند سازی آثار بیوت علمای استان یزد در آرشیو ملی استان در دیدار سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد با منسوبین به بیت مرحوم آیت الله شیخ محمود علومی یزدی مستند سازی آثار خاندان علومی یزدی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان کلید خورد.

در این دیدار، سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با بیان اینکه لازم است تا مستندات مربوط به علمای استان یزد به عنوان هویت دارالعبادگی این شهر در آرشیو ملی ثبت و ضبط شود افزود: در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی با کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان و بازدید از این گنجینه ارزشمند در سخنانی در خصوص تاثیر گذاری بالای خاندان علومی در فرهنگ و تاریخ یزد تاکید شد.

وی گفت: این خود حاکی از افتخارآمیز بودن مستند سازی آثار بیت علومی یزدی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان است.

زارع، تصریح کرد:لازم است تا تمام این مستندات برای همیشه ثبت ملی شده و در آینده شاهد ایجاد موزه ای از آثار این خانواده باشیم.

وی افزود: متاسفانه یکی از خلأ ها و نقایص آرشیو ملی یزد فقدان آثار علمای یزد است و از آنجا که این موضوع شایسته استان یزد نیست لازم است تا به سرعت اقدام شود.

در ادامه علی محمد علومی یزدی از منسوبین به بیت آیت الله شیخ محمود علومی با بیان شجره خانوادگی خود و تشکر از اقدامات ارزنده مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در ثبت ملی آثار مربوط به هویت تاریخی استان یزد و به خصوص مستند سازی آثار علماء گفت: بیت مرحوم شیخ محمود علومی یزدی در این خصوص همکاری لازم را با این مرکز خواهد داشت.

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین محمد فخر الدینی رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم حضور داشت گفت: اگر امروز یزد دارالعباده هست قطعاً به خاطر خدمات ارزنده علمای استان از جمله آیت الله شیخ محمود علومی یزدی است که این علمای بزرگ با زنده نگه داشتن چراغ مجالس اهل بیت(ع) در طول سال و حفظ مساجد و منابر و روضه خوانی های اباعبدالله الحسین(ع) خیلی زحمت کشیدند.

وی افزود: از دیگر خدمات این عالم بزرگ در حمایت و دلگرمی طلاب بزرگ یزد بوده و خدمات وی باعث شد امروز یزد مهد عالمان تراز اول کشور شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha