چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در اربعین به‌شدت باید مراقب باشیم که فتنه‌انگیزی نشود، برخی جملات و کلمات گفته می‌شود که برای به آتش کشیدن روابط ایران و عراق است و مربوط به تقویت اربعین نیست و باید مراقب این معنا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهرستان آبیک برگزار شد گفت: موضوع اربعین و حماسه بین‌المللی مقاومت اسلامی اصلی‌ترین موضوع این ایام است، جا دارد که کاری کنیم تعداد بیشتری برای این حماسه بین‌المللی قیام کنند؛ نگاه رهبر معظم انقلاب، نگاه مسئولان بلندپایه نظام، مصلحت مقاومت اسلامی، مصلحت وحدت دینی، مصلحت ایران و عراق، همه را که در کنار هم قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که اربعین باید باشکوه برگزار شود، هر چه می‌توانیم باید برای این موضوع اقدامات جدی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین به‌شدت باید مراقب باشیم که فتنه‌انگیزی نشود، برخی جملات و کلمات گفته می‌شود که برای به آتش کشیدن روابط ایران و عراق است و مربوط به تقویت اربعین نیست و باید مراقب این معنا باشیم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات ارزشمندشان فرمودند ائمه جمعه سخنگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، این سخنگو بودن بسیار حائز اهمیت است و باید از آن به نحو مطلوبی در جهت تقویت وحدت، همدلی و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: با این مقدمه برویم سراغ اینکه امام خمینی (ره) فرمودند یأس از جنود ابلیس است، همه حرف‌های امام راحل معمولاً مبتنی بر آیات قرآنی بود، چنان که رهبر معظم انقلاب نیز همین‌گونه هستند، شاید این آیه ریشه این کلام باشد که خداوند در آیه ۲۶۸ فرموده «الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»، شیطان در ابتدا می‌آید می‌گوید شما هیچ‌چیزی نیستید و به هیچ‌جایی نمی‌رسید، سپس مطالبات خودش که منکرات، فحشات و بدی‌ها هست را طلب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: اگر ما به کرامت انسانی و سرمایه‌هایمان اعتقاد و اعتماد داشته باشیم شیطان نمی‌تواند کاری کند اما وقتی ما را خالی می‌کند کارش را شروع می‌کند، مثل فرعون که ابتدا آمد مردمش را تحقیر و کوچک کرد و گفت شما هیچ چیزی نیستید، سپس گفت از من اطاعت کنید، من رب شما هستم، یعنی ادعای ربوبیت و الوهیت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بنابراین اگر ما سخنگو هستیم باید همه جهات را ببینیم و یأس‌زدایی کنیم، در جامعه ما این اشکال اساسی وجود دارد که برخی یأس‌آفرینی می‌کنند و باید به صورت جدی از یأس آفرینی در جامعه پرهیز شود و همواره در پی ایجاد امید در جامعه باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: طی روزهای اخیر اتفاقاتی در قزوین افتاد که یک افرادی را دستگیر کردند که من با شنیدن اسامی آنان متعجب شدم، این‌ها پرونده‌های برخی از مجرمین را به سرقت برده و با دریافت پول از آنان، این پرونده‌ها را از بین می‌بردند، ما باید واقع‌بینانه مردم را امیدوار نگه داریم، واقع‌بینانه یعنی اگر فساد را دیدیم بگوییم و از آن طرف با همکاری و هم‌افزایی مسئولان پاکدست جلوی کسانی را که در سیستم نفوذ کرده و فساد می‌کنند را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در قزوین استاندار ما پیشنهاد کرد که بعد از نماز جمعه با مدیران کل جمع می‌شویم، همدیگر را می‌بینم و حرف‌های مهم را آن‌جا مطرح می‌کنیم، قرار شد این کار برای همه شهرستان‌ها و بخش‌ها اتفاق بیفتد، ما از مرکز و شما از مراکز خودتان این مسئله را پیگیری کنید.

فتنه‌انگیزی ممنوع

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha