جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
اربعین

حوزه/ حوزه علمیه خواهران با توجه به جایگاه ویژه خدمت رسانی به بانوان و کودکان، موکب های ویژه ای در داخل ایران و عراق زده است بنابراین در راستای خدمات بهتر و بیشتر و تخصصی، این موکب ویژه بانوان در مسیر نجف – کربلا عمود ۱۲۲۲ راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران امروز در نشست خبری موکب مردمی ویژه بانوان و سوگواره عکس اربعین که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین در این برهه زمانی و تحولات منطقه ای خصوصاً کشور عراق قابل توجه است که غفلت از آن خسارت های فراوانی درپی خواهد داشت.

وی افزود: امسال دشمنان اسلام با نفوذ و برپایی جنگ شیعی - شیعی در عراق سعی داشتند تا از برپایی این مراسم جلوگیری کنند که خوشبختانه با تدبیر مرجعیت معظم شیعه این توطئه خنثی و دشمن در برنامه خود تا حد زیادی ناکام ماند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اینکه موکب فاطمی و ۹ موکب دیگر در مرزهای ایران مستقر خواهد شد، گفت: حوزه علمیه خواهران با توجه به جایگاه ویژه خدمت رسانی به بانوان و کودکان، موکب های ویژه ای در داخل ایران و عراق زده است بنابراین در راستای خدمات بهتر و بیشتر و تخصصی، این موکب ویژه بانوان در مسیر نجف – کربلا عمود ۱۲۲۲ راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امام حسین (ع) دارای ویژگی است که پدر و اجداد و فرزندان ایشان ندارند و این از تفضلات خداوند متعال است، افزود: در روایت داریم که خداوند در روز عرفه ابتدا به زائران امام حسین (ع) و بعد به زائران خود نگاه می کند، همچنین خدای متعال شفا را تنها در تربت امام حسین (ع) قرار داده است در حالی که حتی خوردن تربت پیغمبر گرامی اسلام (ص) و سایر ائمه اطهار(ع) حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در پایان گفت: زیارت اربعین مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه در طول تاریخ، علما و شیعیان مخلص اهتمام و پایبندی به آن داشته اند؛ مراسم اربعین طی ده سال گذشته توانسته نمایشی از همزیستی مسالمت آمیز ایرانی و عراقی و شیعی و سنی را رقم بزند چنانکه در زمانی که یک سوم خاک عراق در تصرف داعش بود، این مراسم باز هم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ جواد بهشتی‌پور مدیر اجرایی موکب مردمی بانوان فاطمی نیز در ادامه این نشست خبری گفت: این موکب فعالیت خود را در قالب ۶ کمیته شامل کمیته‌های تبلیغی، فرهنگی، مراسم و محافل، پشتیبانی و پذیرایی، خدمات رفاهی و درمانی و رسانه‌ای ارائه می‌دهد.

وی به فعالیت‌های کمیته رسانه‌ای موکب مردمی بانوان فاطمی اشاره و بیان کرد: در این کمیته فعالیت‌هایی از جمله ارتباط با شبکه‌های مختلف سیما و رادیو به‌ویژه برنامه‌های معارفی سیما؛ ارتباط زنده با شبکه‌های رادیویی اربعین و معارف انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ بهشتی‌پور گفت: در کمیته مراسم و محافل نیز برنامه‌هایی از جمله برپایی نماز جماعت، قرائت قرآن با حضور قاریان مطرح و برپایی مراسم عزاداری بعد از نماز برگزار می‌شود و همچنین در کمیته پشتیبانی و پذیرایی نیز روزانه دست کم هفت هزار میان وعده، شربت و آبمیوه توزیع خواهد شد.

مدیر اجرایی موکب مردمی بانوان فاطمی خاطرنشان ساخت: پزشکان متخصص، پرستاران و پزشکان سنتی نیز با استقرار در کمیته خدمات رفاهی و درمانی خواهران خدمات مورد نیاز زائران را ارائه خواهند داد؛ تعمیر کیف، کفش و خیاطی ویژه خواهران از دیگر خدمات این کمیته است.

حجت‌الاسلام‌ بهشتی‌پور در پایان گفت: کمیته فرهنگی در دو بخش حسینیه کودک با غرفه‌های متعدد از جمله نقاشی و رنگ‌آمیزی، نمایش، قصه‌گویی، پرده‌خوانی و همچنین خدمات فرهنگی خواهران با حضور مشاوران و اساتید مسلط به زبان‌های مختلف ارائه خدمات می‌کند؛ تولیدات محتوا برای فضای مجازی و انتشار در شبکه‌های مختلف، تولیدات کوتاه و بلند با موضوع بانوان اربعین و تولید هفت مستند با موضوع بانوان فعال در عرصه اربعین از دیگر فعالیت‌های کمیته رسانه‌ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha