جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه شهرستان آستارا گفت: رسانه‌های غربی سعی دارند مراسم بزرگ اربعین را به دو ملت ایران و عراق و تعداد چند صد هزار زائر محدود کنند و صحنه های بزرگ اتحاد و ایثار را پنهان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در تبیین بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: تاب‌آوری نظام اسلامی یکی از نمونه‌های آشکار سنت الهی نصرت مؤمنان است که در این دوران به وضوح و آشکارا جهان شاهد آن است.

وی با بیان اینکه در علوم اجتماعی ظرفیت یک مجموعه و نظام در برابر حوادث مترقبه و غیر مترقبه و شوک‌های عادی و غیر عادی را تاب‌آوری تعریف می‌کنند، گفت: با توجه به حجم فشارها و تهدیدها و تحریم‌هایی که بر نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شده، تاب آوری نظام اسلامی ما موجب حیرت جهانیان شده است.

امام جمعه بندر آستارا افزود: تحریم‌هایی که به اذعان و اقرار بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان بین المللی، هیچ کشور و ملتی توانایی تحمل و مقابله با آن را نداشته و ندارد را مردم انقلابی و خوب ایران و نظام اسلامی با تکیه به قدرت الهی توانسته‌اند با توکل به خدا، بر آنها غلبه کنند.

حجت الاسلام باقری ارومی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که «جمهوری اسلامی امروز یک واقعیتی است که وجود دارد و نهال تازه روئیده آن به یک درخت کهنی تبدیل شده و این الگو است» اشاره کرد و گفت: همه اینها در سایه ایمان و ایستادگی مردم و رهبری‌های الهی امام عظیم الشأن و هدایت حکیمانه امام خامنه‌ای به دست آمده است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی(ع)، فلسفه اربعین و اهمیت زیارت اربعین را بیان کرد و اظهار داشت: اربعین تازه شدن زخم عاشورا در گذر زمان و اوج و کمال سوگواری برای سالار شهیدان است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی سعی دارند مراسم بزرگ اربعین را به دو ملت ایران و عراق و تعداد چند صد هزار زائر محدود کنند و صحنه‌های بزرگ اتحاد و ایثار را پنهان کنند، اظهار داشت: حقیقت این است که امام حسین(ع) زنده است و با نور خود چند ده میلیون نفر از مردم مشتاق خود را از کشورهای مختلف جهان به کربلا دعوت کرده، هر چند دشمنان معنویت، چشم خود را به روی این حقیقت بسته باشند.

امام جمعه بندر آستارا ضمن آرزوی سلامتی برای همه زائران خطاب به مردم مومن و غیور جمهوری آذربایجان، گفت: امسال نیز همه شرایط لازم برای میزبانی شما دوستداران اهل بیت(ع) را تدارک دیده بودیم، هر چند که این توفیق نصیب ما نشد ولی دل‌های ما بی صبرانه منتظر حضور شما عزیزان در سال آینده است.

وی اضافه شدن چند شناور جدید به مجموعه قدرتمند نیروی دریایی سپاه به ویژه شناور شهید سلیمانی را که از دانش و فناوری روز برخوردار است را نشانه تکرار فعل خواستن برای رسیدن به توانستن دانست و گفت: همه این دستاوردها توسط جوانان توانمند کشورمان با دانش و ایمان به دست آمده است تا هم زنگ خطری برای دشمنان و هم آرامش خاطری برای هموطنان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha