شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
arbaeen

حوزه / قلب های پاک انسانهای زیادی امسال از اقوام و ادیان مختلف از دورترین نقاط جهان به عشق امام حسین (ع) در فصل عاشقی و پیاده روی عظیم اربعین حسینی به تپش افتاده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان قلب ها و دل های پاک انسانهای زیادی امسال از اقوام و ادیان مختلف از دورترین نقاط جهان به عشق امام حسین (ع) در فصل عاشقی در پیاده روی عظیم اربعین حسینی به تپش افتاده بود.

اربعین حسینی امسال به دلیل سپری نمودن دوران منحوس کرونا متفاوت‌تر از سال های قبل بود به طوری که عده زیادی از علاقه مندان و عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر جهان با چشمان گریان سراسیمه و عاشقانه به سمت قطعه ای از بهشت مورد نظر پیامبراکرم (ص) رهسپار بودند.

حضور میدانی وزیر کشور، مسئولان مرزبانی، ستاد اربعین، نیروهای خدماتی، درمانی، هلال احمر، موکب های خدمت رسان و همکاری بسیار خوب مسئولان عراقی شرایط بهتری را نسبت به سال های قبل برای حضور زائرین در حماسه عظیم اربعین حسینی فراهم کرده بود.

حال و هوای معنوی و بسیار زیبای زائران ایرانی، عراقی، آمریکایی، انگلیسی، افغانستانی، هندی ، آفریقایی و ... بسیار دیدنی تر از سال های قبل بود و وحدت امت اسلامی را به نمایش گذاشته بود.

اقامه اذان، نماز اول وقت، پخش زیارت اربعین، طنین صدای زیارت عاشورا و مرثیه سرایی موجب ایجاد دریایی از شور و شعور حسینی آمیخته به مهر علوی شده بود.

گرمای هوا شرایط ویژه ای را نسبت به سال های قبل به وجود آورده بود که علاوه بر موکب داران عراقی، خانواده ها و کودکان خردسال آنها نیز به عشق امام حسین (ع) در بین راه های مهران، نجف، کربلا و کاظمین از زائرین می خواستند جهت استراحت و پذیرایی در موکب و یا منازل آنها حضور پیدا کنند.

فعالیت روحانیون و مبلغین زبان‌دان از دیگر نکات جالب اربعین حسینی امسال بود که به دلیل تسلطی که به زبان های انگلیسی، روسی، عربی، ترکی، اسپانیولی و... در مسیر نجف اشرف به کربلا در میان زائران اربعین حسینی با حضور تاثیرگذار علاوه بر تبیین فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی، به پرسش های اعتقادی زائران پاسخ می دادند و از هر فرصتی برای ارتباط با زائران در تحقق رسالت تبلیغی و فرهنگی استفاده می کردند.

ناهماهنگی و عدم نظارت کافی بر ناوگان حمل و نقل مشکلاتی را در کربلا برای انتقال زائران به مرزها به وجود آورده بود و زائران مجبور بودند با کرایه های چند برابر و حضور در ترمینال کربلا که مملو از گرد و خاک و فاقد زیرساخت خدمت رسانی بود سوار بر ون ها و اتوبوس ها شوند.

رضایت بخش خواندن خدمات به زائرین در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و قدردانی مردم از همراهی رئیس جمهور محترم، ستاد اجرایی و نهادهای مردمی اربعین و خدمت رسانی عاشقانه موکب های عراق و در شهرهای زیارتی نجف‌، کربلا، کاظمین و سامرا از نکات ویژه همایش عظیم اربعین حسینی امسال بود.

حضور میدانی بعضی از وزرا، نمایندگان مجلس، شخصیت های کشوری، استانداران و مسئولان از موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی کربلا و نجف موجب ایجاد روحیه مضاعف خدمت رسانی خادمین به زائرین شده بود.

شایان ذکر است امسال علاوه بر زائران خارجی، زائران ایرانی نیز با حضور پرشور و سراسر عشق خود در همایش پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر ولایت مداری و دلدادگی خود را به شهدای دشت نینوا اثبات کردند و نشان دادن هیچ توطئه‌ای نمی تواند ریشه برادری شیعیان را پاره کند.

گزارش: سیدمصطفی دولت آبادی

انتهای پیام

روایت خبرنگار حوزه نیوز از سفر سرزمین عشق | قلب ها به شوق وصال یار می‌تپید

روایت خبرنگار حوزه نیوز از سفر سرزمین عشق | قلب ها به شوق وصال یار می‌تپید

روایت خبرنگار حوزه نیوز از سفر عشق | قلب ها به شوق وصال یار می‌تپید

روایت خبرنگار حوزه نیوز از سفر سرزمین عشق | قلب ها به شوق وصال یار می‌تپید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha