شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود گفت: ۱۵ نفر از طلاب و مبلغان این مدرسه به صورت خانوادگی در مراسم اربعین حضور پیدا کردند و به خدمت رسانی در موکب‌ها و تبلیغ دین و اهداف قیام امام حسین(ع) پرداختند.

خانم زهرا هدایتی همت مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین امام حسین(ع) در میان شیعیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ نهادینه شدن ایثار و از خود گذشتگی در دورانی که خود خواهی و بی‌توجهی به دیگران در حال گسترش است، یکی از مهم‌ترین ابعاد این راهپیمایی با عظمت است.

وی افزود: پیاده روی و برگزاری آیین اربعین صرفا حرکتی شیعی و ایرانی نیست، بلکه نقطه عطف وحدت میان همه مسلمانان و ایجاد همدلی در جهان اسلام است.

هدایتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی و خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه گذاری گردید، اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی در حوادث گوناگون از قبیل شهادت حسین بن علی(ع) در عاشورا به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل‌های بعد از دستاوردهای آن بی‌بهره خواهند ماند.

وی خاطر نشان کرد: علمای شیعه همواره به حضور در این پیاده روی تاکید فراوان می‌کردند و خودشان نیز در این مراسم شرکت داشتند که این نشان از اهمیت این موضوع دارد، مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید یاد، حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن، زنده نگه داشت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود بیان کرد: ۱۵ نفر از طلاب و مبلغان این مدرسه بصورت خانوادگی در این مراسم حضور پیدا کردند و به خدمت رسانی در موکب‌های اربعین، تبلیغ شعائر دین و اهداف قیام امام حسین(ع) در مساجد و محافل پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha