چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جوکار

حوزه/ حجت الاسلام جوکار گفت: افرادی که در اغتشاشات حاضر شدند سه دسته هستند: گروهی که فریب خوردند و دفعه اولشان بود؛ این افراد باید مورد رأفت اسلامی قرار بگیرند. عده‌ای همواره در فتنه‌ها در کف خیابان‌ها بودند و در تخریب اموال و آشوبها دست داشتند؛ با اینها باید برخورد شود. اما دسته سومی هم بودند که لیدر و رهبر جریان فتنه و آشوب بودند، باید با این افراد با اشدّ مجازات و قاطعانه برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه شهر قدس، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، با اشاره به هشتم ربیع الاول، شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه السلام آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت، الگوی راهبری فرهنگی و سیاستگذار زیست تمدنی است.

وی در ادامه افزود: امام حسن عسکری علیه السلام در فرمایشی نورانی سبک زندگی دوران غیبت و بهترین و با فضلیت ترین عبادات را بیان فرمودند؛ ایشان فرمودند «أَعْرَفُ الناسِ بِحُقُوقِ إخوانِهِ وَأَشَدُّهُمْ قَضاءا لَها أَعْظَمُهُمْ عِنْدَاللّه ِ شَأْناً» (الإحتجاج، ج۲، ص۵۱۷). از این حدیث نورانی می‌فهمیم: ۱. دینداری سکولار مآبانه و جامعه گریز در اسلام منتفی است ۲- نسخه دینداری اسلام ناب، جامعه گزینی است، نه جامعه گریزی ۳. تدین و عرفان حقیقی از بطن و متن جامعه می‌گذرد؛ بنابر این عظمت شأن هر انسانی مبتنی بر ایمان اجتماعی و جامعه اندیشی وی است.

حجت الاسلام جوکار، شناخت حقوق دیگران و تلاش برای رفع نیازها و مشکلات آنان را بهترین و با فضیلت‌ترین کاری که در دوران ظهور، دل امام زمان (عج) را شاد و آن حضرت را از ما خرسند می‌کند دانست و افزود: جمهوری اسلامی بعنوان حکومت زمینه ساز مهدویت و بستر ظهور، خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده است، چنانکه رهبر معظم انقلاب بصورت مکرر توفیق خدمت به مردم را به مسئولین یادآوری و تشویق می‌کند؛ بنا بر این حدیث امام حسن عسکری علیه السلام تنها جنبه فردی ندارد، بلکه جنبه حاکمیتی و اجتماعی هم دارد.

امام جمعه شهرقدس در خطبه دوم ضمن تأکید و دعوت مؤمنین بر رعایت تقوای الهی بیان داشت: در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله منقول است که آن حضرت می‌فرماید: مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. این حدیث در تقوای فردی و اجتماعی کاربرد دارد. فرد مؤمن باید در اموری که انجام می‌دهد جانب احتیاط را رعایت کند.

حجت الاسلام جوکار ضمن اشاره به اتفاقات اخیر افزود: در آشوب‌ها و اغتشاشات مثلثی تشکیل می‌شود: در شکل گیری اغتشاشات اولا و در بدو امر حادثه‌ای احساسات بر انگیز شکل می‌گیرد؛ در قدم دوم این خبر با دروغ و شایعه همراه شده و فضای مجازی نیز آن را ضریب می‌دهد، سپس هشتک سازی‌ها و پردازش‌هایی با رویکرد فریب مردم بر روی خبر انجام می‌شود و در نهایت، در گام سوم کار به فراخوان، آشوبگری، تخریب اموال عمومی و اهانت به اسلام و مقدسات می‌کشد.

وی افزود: دختری که در جریان دستگیری توسط پلیس امنیت اخلاقی از دنیا رفت و همه ما از فوت او ناراحت هستیم، دسیسه‌ دست برخی بیمار دل قرار گرفت. نام این دختر مرحومه در حقیقت اسم رمزی برای انجام عملیات اخیر بود.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: دست اندرکاران این عملیات سه ضلع بودند: ١. نخبه‌گان غافل و مدعی که دنبال کسب محبوبیت هستند این افراد که فضای ذهنی ساختند و با عناوین پر طمطراق خود افکار مردم را فریب دادند. ٢. سلبریتی‌های شهرت طلبی که از سر سفره انقلاب ارتزاق کردند و امروز علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند. اینان شهرت و اموالشان را مدیون جمهوری اسلامی هستند اما در فضای مجازی به تحریک مردم می‌پردازند. در این ضلع حاکمیت در دست رسانه خارجی است. ٣. عده‌ای که فضای میدانی را رقم می‌زنند که این افراد اکثرا اراذل و اوباشی هستند که دنبال خرابکاری هستند. بخشی از این اشخاص هم نادانسته فریب بازی دشمن را خورده و همراهی کردند.

وی پیرامون آشوبگران و برخورد قوه محترم قضائیه با این افراد بیان داشت: افرادی که در اغتشاشات حاضر شدند سه دسته هستند: گروهی که فریب خوردند و دفعه اولشان بود؛ این افراد باید مورد رأفت اسلامی قرار بگیرند. عده‌ای همواره در فتنه‌ها در کف خیابان‌ها بودند و در تخریب اموال و آشوبها دست داشتند؛ با اینها باید برخورد شود. اما دسته سومی هم بودند که لیدر و رهبر جریان فتنه و آشوب بودند، باید با این افراد با اشدّ مجازات و قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه شهر قدس افزود: دشمنانی که نتوانستند تابستان گرمی را برای کشورمان رقم بزنند، امروز باید دنبال گرم کردن زمستان سرد خودشان باشند. امروز دنیای غرب با کمبود جدی منابع نفتی و گازی برای روزهای سرد مواجه است. آنها که توان رفع بحران خودشان را ندارند بدنبال تعیین تکلیف برای ما هستند؟!

وی با تأکید بر اینکه، مبانی و مفاهیم قرآن و اسلام (آیه ۶۰ سوره انفال) به ما می‌آموزد که باید در همه عرصه‌ها اعم از امور فردی، اجتماعی، عقیدتی، نظامی و... خودمان را تقویت کنیم، گفت: یکی از راه‌های تقویت افکار و اذهان جوانان و نوجوانان جهاد تبیین و روشنگری برای آنان است. باید ظرفیت‌های موجود کشور و نظام و اهداف و برنامه های دشمن را به آنان معرفی کرد

حجت الاسلام جوکار در ادامه ضمن دعوت به استفاده از بسترها و پیامرسانهای داخلی گفت: مسئولان باید فضای مجازی را ساماندهی و زیر ساخت‌های آن را اصلاح و شبکه ملی اطلاعات را به سرانجام برسانند.

وی در پایان خطر نشان کرد: از سپاه قهرمان که مقتدرانه با هدف قرار دادن مواضع کومله و دموکرات ها در کردستان عراق پایگاه آنان را منهدم کرد تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha