چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، انتساب به اهل بیت (علیهم السلام) در جایگاه طلبگی را از نعمت های الهی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد، ضمن بازدید از مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد با حضور در جمع طلاب و اساتید این مدرسه با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول، بیان کرد: انسان بدون تلاش و کوشش، به موفقیت نخواهد رسید و دست یابی افراد موفق، به جایگاه های بلند، نتیجه تلاش و همت بالای آنان است.

وی با اشاره به زندگینامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی(دامت برکاته) ابراز داشت: آیت الله مکارم در بیان پاسخ به رمز موفقیت خود، فرمودند: رمز موفقیت در دو کلمه قرآنی«جاهدوا» و«فینا» است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در تبیین سخن حضرت آیت الله مکارم شیرازی(دامت برکاته) افزود: تلاش و کوشش از رموز موفقیت است؛ هنگامی که انسان اراده قوی با یک هدف بلند داشته باشد، سعی می کند همه مشکلات را حل کند و زمینه تلاش را در خود به وجود بیاورد و کلمه«فینا» نشان می دهد که کار و تلاش باید در راه خدا باشد و این به معنی اخلاص در عمل است.

وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) نصف ایمان را صبر و نصف دیگر آن را شکر دانست و در توضیح واژه «شکر» بیان کرد: انتساب به اهل بیت (علیهم السلام) در جایگاه طلبگی از نعمت های الهی به طلاب است که باید خداوند را به سبب این نعمت بزرگ، شاکر باشیم.

این مسئول حوزوی همچنین در تبیین واژه صبر در روایت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) گفت: توجه به ادای حقوق دیگران در مقابل مطالبه حق خود سبب رفع بسیاری از اختلافات شده و مدّ نظر قرار دادن رضای الهی در کارها، سبب کسب توفیق ، عزّت ،آبرو و... برای فرد می شود.

وی در پایان به معرفی چهار مرحله سیر وسلوک در کلام امام رضا(علیه السلام) پرداخت و گفت: بهترین مسیر با توجه به سخن امام، مسیری است که در آن توکل بر خدا، رضا به قضای الهی، تسلیم الهی و تفویض امر به خداوند مدّ نظر قرار گیرد.

گفتنی است، بازدید های مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد از ۲۲ مدرسه علمیه استان، هر ساله با هدف (دیدار و) تعامل مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با کارکنان، هیئت امنا، اساتید و طلاب مدارس و رفع مسائل و مشکلات مدارس برگزار می شود و بازدید از مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد اولین بازید از سری بازدید های جامع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha